fbpx

Z 2000 zł do 48000 zł w 90 dni - case study

Case Study Oparte na Faktach!

Skąd wiemy, że nasze metody, które Ci pokażemy są skuteczne? Prowadzimy kampanie w 147 niszach rynkowych. Większość z nich ma jeden i ten sam cel, który zapewniamy swoim klientom- więcej sprzedaży, więcej zleceń. Nic nie powinno być ważniejsze dla przedsiębiorcy jak ten fakt.

Jeśli więc szukasz sposobu na wiele udostępnień postów, reakcji czy polubień fanpag’a to- możesz opuścić ten artykuł. Tutaj jest przekazana wiedza jak ZARABIAĆ dzięki płatnym kampaniom reklamowym. 

Tutaj nie chodzi o ilość serduszek, tutaj chodzi o zaangażowanie do wydania pieniędzy na Twoją usługę. 

Przygotuj sobie ciepłą kawę i zapraszamy do lektury.W tym artykule pokażemy Ci jak z 2000zł zarobiliśmy 48.000 w 90 dni!  Zaczynamy.

Fundament

Google + Social Media> Standardowe Reklamy

Firma bez marketingu jest jak treningi na siłowni bez dobrze dobranej intensywności ćwiczeń i jadłospisu. Jak wszystko w życiu możemy zrobić to słabo, średnio bądź najlepiej.

My skupiamy się zawsze na tym ostatnim elemencie, bo chcemy być zawsze najlepsi w tym co robimy. Takie samo musisz mieć podejście do swojej działalności, zatem nie wykluczaj się z możliwości bycia obecnym w życiu swoich przyszłych kontrahentów. Jeśli nie Ty, uwierz mi, inni zrobią to za Ciebie. Musisz zrozumieć jedną ważną rzecz:

Twój marketing nie jest wydatkiem, lecz inwestycją w rozwój i utrzymanie firmy na rynku jeszcze przez wiele lat. Jeśli Twoim celem jest pozyskanie większej ilości klientów to zawsze warto się reklamować.

Wiemy, że obawą każdego, kto chce się reklamować, jest strach przed utratą części kapitału zakładając, że jego reklama będzie nieskuteczna. Sami kiedyś mieliśmy wiele obaw i też wiele swoich środków przeznaczyliśmy na naukę: gdzie się reklamować, jak się reklamować, przez ile czasu, jakimi komunikatami i wiele innych aspektów nie dawało nam spokoju. Prawdą jest, że z biegiem lat robimy to perfekcyjnie. Dlatego dzisiaj podzielimy się z Tobą ważnymi wskazówkami, jak nie popełniać błędów za które płaciliśmy w $$$

Nie musisz się martwić - wiedza, którą przedstawiamy Ci w tym artykule nie jest w żadnym wypadku wiedzą "wyssaną z palca"

Poniżej możesz zobaczyć tylko kilka przykładów kont, którym prowadzimy strategie reklamowe. Przez ostatnie kilka miesięcy wydaliśmy ponad 100 tysięcy złotych w kampaniach reklamowych. Jesteś gotowy na kilka wskazówek?

Przechodząc do sedna- czyli jak wygenerować z 2000zł aż 48000 tysięcy złotych?! Jeśli chcesz to powtórzyć to musisz:

  1. Posiadać sprzedająca stronę www
  2. Zadbać o najważniejsze elementy Twojego Fanpage’a na Facebook’u
  3. Nagrać film promujący Twoje usługi bądź stworzyć odpowiednie kreacje graficzne

Co powinien przedstawiać taki materiał wideo?

  • Kim jesteś i czym się zajmujesz
  • Jak możesz pomóc swoim potencjalnym klientom
  • Gdzie można skorzystać z Twojej pomocy
  • Zachęcić do skorzystania z usług (np. pokazując efekty swoich prac)

Etap I

W poniższym case study zapoznasz się z prowadzoną kampanią reklamową dla biura projektowego. Pamiętaj, że możesz się na tej kampanii wzorować będąc w branżach, które wymieniliśmy na samym początku artykułu. 

Branże te cechuje jedna rzecz: konieczność ciągłości pozyskiwania zleceń.

Jeśli jednak nadal tutaj jesteś to znaczy, że nasze targetowanie reklam działa perfekcyjnie:). Zaczynamy:

Jako że biuro projektowe, o którym będzie mowa, jest nowym punktem na mapie miasta, zaczęliśmy od budowania rozpoznawalności oraz metamorfozy kont SM (social media). Celem było poinformowanie lokalnej społeczności o istnieniu nowego miejsca. W tym przypadku po krótkim teście reakcji odbiorców okazało się, że kierowanie na “wiadomości” miało lepszy rezultat aniżeli walka o “rozpoznawalność marki”.

Następnie ustaliliśmy grupy docelowe. W tym przypadku celowaliśmy w osoby w średnim przedziale wiekowym 25-55 lat. Ważne jest, aby zaznaczyć opcję dzięki której pokazujemy się tylko lokalnym mieszkańcom, a nie np. turystom. To jest takie jedno z wielu MUST HAVE!

Jeśli chcesz działać lokalnie,działaj lokalnie i nie przepalaj budżetu reklamowego.

Grupa ta jest stosunkowo duża, jednak jako pierwszy etap budowy rozpoznawalności jest to jak najbardziej w porządku. Szczegółowe opcje targetowania to w tym przypadku osoby, które są powiązane z zainteresowaniami takimi jak: zakup mieszkania/domu, kredyt hipoteczny i remonty. Nie określiłem rodzaju płci i nie polecam tego robić, tym bardziej że więcej kontaktów i zapytań było od Panów!

Przechodzimy do kolejnego etapu, czyli UMIEJSCOWIENIA. Jak sama nazwa wskazuje – wybieramy miejsca, w których chcielibyśmy pokazywać się potencjalnym klientom. W tym przypadku wybraliśmy reklamy w aktualnościach na Facebook’u. Grafika i film reklamowy, który udostępniliśmy były dostosowane pod tą sieć społecznościową i zbierały najwięcej interakcji właśnie w tym miejscu.Nie sprawdzi się to w każdym przypadku, dlatego nie powielaj tej informacji w ciemno!

Następna stacja to BUDŻET! Czyli kilka uwag odnośnie ustawień związanych z budżetem reklamowym. Mamy do wyboru:

  1. Budżet Dzienny
  2. Budżet Całkowity

Budżet całkowity to sposób gdzie z góry wyznaczamy Facebook’owi: „masz 500 zł i wydaj mi je w przeciągu 10 kolejnych dni”. Znów budżet dzienny to określenie kwoty orientacyjnej oraz nadanie pewnego rodzaju limitu, jakiego Facebook ma przestrzegać każdego dnia zarządzając naszym budżetem reklamowym. Mogłoby się wydawać, że nie ma to znaczenia na którą formę się zdecydujemy – jednakże zdecydowanie polecam wybrać budżet dzienny. W dużo lepszym stopniu algorytmy zaczną działać na naszą korzyść, aniżeli w przypadku wyboru budżetu całkowitego.

Znów jeśli mowa o kwocie – polecamy zacząć od 10/15 zł na dzień. Jeżeli jednak potrzebujesz efektów “ na już” to możesz ustawić większy budżet. Pozwoli Ci to na szybsze dotarcie do określonej przez Ciebie grupy docelowej. Ważną wskazówką z całą pewnością jest to, by w sytuacji, w której ruszyliśmy z kampanią 10 zł na dzień, kolejnego dnia nie zwiększać drastycznie tej kwoty, a robić to stopniowo. Lepiej zastosować 10 – 15 – 20 zł, niż 10 – 30 zł – jest to również TIP o maksymalnie optymalny dla nas algorytm Facebook’a!!

Przyszła pora na stworzenie tekstu reklamowego oraz nagłówka. To dwa bardzo ważne elementy całej kampanii reklamowej. Głównie z tego powodu, iż to właśnie te czynniki w największym stopniu (wraz z miniaturką/grafiką) wpływają na klikalność naszej reklamy. Gdy zadbamy o nie w odpowiedni sposób, zwiększymy swoją szansę na łatwe przyciągnięcie uwagi odbiorcy po drugiej stronie ekranu. Dlatego też warto zaznaczyć w tych miejscach czym się zajmujemy, jak możemy pomóc odbiorcom oraz zamieścić wezwanie do działania tzw. CTA. 

Jak można zauważyć na powyższym zdjęciu efekt w postaci 113 reakcji na tylko JEDEN post, 8 udostępnień, 55 tysięcy wyświetleń(statystyka z wewnątrz kampanii) oraz 54 komentarzy jest całkiem interesujący! Mam nadzieję, że się ze mną zgodzisz?

Ale, ale.. To nie o te efekty nam chodzi. Nie liczą się like, serduszka, a realni klienci – z tym chyba również się zgodzisz? Oczywiście ilość obserwujących może przyczyniać się do większej ilości zapisów, ale nie MUSI! Dlatego nigdy nie decyduj się na działania mające na celu zbudować jak największą ilość fanów. Skup się na zbudowaniu jak największej ilości klientów. Czy wiesz, że prowadzimy konta gdzie nie posiadamy niespełna 300 obserwujących nas osób a zarobki przekraczają 30 tysięcy złotych miesięcznie? Jeśli nie to już wiesz, że szukanie na siłe osób obserwujących nas mija się z celem.

Do rzeczy, pozyskaliśmy 55 leadów, koszt pozyskania jednej osoby wynosił ~9zł. Oczywiście tylko 10% z całości chciało skorzystać z usług tego biura. W tym przypadku nie tylko zastosowaliśmy Facebook Ads ale zrobiliśmy profesjonalny lejek sprzedażowy dzięki, któremu zmniejszamy ilość wydatków na cele reklamowe i uzyskujemy większą ilość zleceń.

Musisz też zdawać sobie sprawę, że powyższy przykład z targetowania grupy po zainteresowaniach jest tylko jedną z 10 grup jakie stworzyliśmy i ciągle edytowaliśmy.

Potrafisz policzyć pełny cash flow z osób, które zostawiły 48.000 tysięcy złotych i w perspektywie kilku lat polecą to biuro swoim znajomym? Ilu z nich skorzysta ponownie? KOSMOS, tyle mogę powiedzieć.

Etap II

Nie mniej jednak nie uzyskaliśmy całego przychodu z wcześniej wspomnianych 55 leadów. Rozpoczeliśmy etap drugi, czyli remarketing. Działanie mające na celu przypomnieć osobie (która już o nas wie), że może zapisać się na swoją metamorfozę wnętrza. Polega to na tym, iż ukazuje się kolejnym komunikatem reklamowym tylko osobom, które obejrzały większość filmu promocyjnego/grafiki – co jednocześnie stawia ich w grupie potencjalnych klientów.

Tworzymy, więc grupę niestandardowych odbiorców używając naszego ostatniego filmu promującego. Określamy tylko te osoby, które obejrzały ponad 75% naszego materiału oraz kierujemy do nich następny komunikat reklamowy. Zwykle jest to kolejny film, bądź grafika z konkretnym przekazem. W tym przypadku skorzystaliśmy z grafiki oraz jasnego przekazu przypominającego tej grupie osób o możliwości umówienia swojej wizyty w biurze z 10% rabatem jeśli zrobią to w przeciągu 24h. W drugiej reklamie zastosowaliśmy slogan, że otrzymają darmową konsultację i wycenę. Pomysłów było wiele:)

Tym sposobem uzyskaliśmy 98 wejść na stronę internetową, a z tego 13 nowych osób jeszcze tego samego dnia umówiły wizyty. Szczerze z doświadczenia po takiej ilości wejść oczekiwaliśmy na co najmniej 25 kolejnych osób, jednakże czasami są czynniki na które nie mamy wpływu. Z drugiej strony każda z osób, która odwiedziła witrynę jest już w bazie Piksela Facebook’a.W skrócie oznacza to to, że jeśli zechcemy to kierujemy kolejny komunikat reklamowy TYLKO do osób, które były na stronie internetowej. „W internecie nic się nie traci” Nie obraź się więc, gdy i Ty zobaczysz naszą reklamę na Facebook’u, bądź Instagramie.

PS. Jak już ją zauważysz zostaw LIKE!:)

Podsumowanie

Powyższe II Etapy reklamowe pozyskały 17 klientów, którzy w przeciągu 90 dni zostawili na kasie 48000 zł!!.Koszt ich pozyskania wyniósł około 2000zł. Niestety albo stety nie były to jedyne działania. Do tej machiny sprzedażowej doszło zbudowanie landing page’a oraz reklamy w wyszukiwarkach. Jeśli będa chętni to również ten temat przybliżymy na tyle na ile się da! Cały budżet w kilku kanałach promocji wyniósł 2000zł.

Czy się opłacało? Wydaje mi się, że tak.

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: