Masz salon fryzjerski i swoich klientów,...
Czytaj DalejWłaśnie teraz więcej Klientek niż kiedykolwiek wcześniej szuka usług, które oferujesz w Internecie. Gdzie szukają? Na Facebooku i Instagramie! Dlaczego akurat tam? Bo te media społecznościowe polegają na obrazie (Instagram), informacjach i rekomendacjach (Facebook). Co to oznacza dla Ciebie? Że Ty też powinnaś być na Facebooku i Instagramie!
Z tego artykułu dowiesz się, jakie korzyści możesz czerpać z obecności w mediach społecznościowych, jak prowadzić swój fanpage na Facebooku i konto na Instagramie, jakie treści tam zamieszczać oraz jak skutecznie reklamować swój salon kosmetyczny na Facebooku i Instagramie.
Media społecznościowe to miejsce, w którym ludzie dzielą się ze sobą opiniami. Robią to Twoje klientki i Twoje potencjalne klientki. Robi to również Twoje konkurencja. Dzisiaj zaufanie do marki budujemy nie tylko na podstawie rekomendacji, ale również tego, co znajdziemy na jej temat w Internecie.
Dlatego warto zadbać o to, żeby Twoje media społecznościowe wyglądały profesjonalnie. Są wizytówką Twojego salonu kosmetycznego i usług. Na Facebooku w rozbudowanej sekcji informacyjnej masz szansę dokładnie opisać zakres swoich usług i specjalizacje, tutaj znajdą się również wszystkie dane kontaktowe – adres, telefon, mapka i wskazówki dojazdu, tu możesz przekazać informacje o standardowych godzinach otwarcia lub zmianach, możesz też dodać np. cennik. Umieszczenie wszystkich najważniejszych z perspektywy klientki informacji w jednym miejscu to dla niej ogromne ułatwienie.
To tylko jedna strona mediów społecznościowych! Jest jeszcze druga – o wiele dla Ciebie cenniejsza! Pewnie doskonale wiesz, że Twoje klientki w bardzo dużym stopniu polegają na zaufaniu. O ile zdobycie zaufania klientki, która już korzysta z usług Twojego salonu nie jest trudne – zadowolona z usługi wróci i poleci Cię innym, o tyle o zaufanie osób, które jeszcze nie znają Ciebie i Twojego salonu, musisz się postarać. Zdjęcia i video w social mediach posłuży Ci do tego doskonale! Efekty Twojej pracy mówią o Tobie i Twoim salonie najwięcej. Pokazują, że jesteś ekspertem, który profesjonalnie wykonuje swoje usługi, że wiesz, co robisz, że efekt zabiegu jest w pełni przewidywalny. Klientki korzystają z salonów kosmetycznych, bo chcą wyglądać lepiej, jeśli będziesz pokazywała im regularnie w swoich mediach społecznościowych jakich efektów mogą spodziewać się po konkretnej usłudze, przekonasz je, że mogą Ci zaufać.
Co to jest ten content marketing? To świadome tworzenie i publikowanie treści, które ma nie tylko pomóc pozyskać Ci nowych odbiorców w social mediach i klientów na Twoje, ale również przywiązać ich do Twojej marki – stworzyć z nią stałą relację. Dlaczego content marketing jest skuteczny? Bo angażuje emocje. Jeśli wiesz, czego chce Twój odbiorca i jakie treści mogą być dla niego interesujące, dając mu je zyskujesz jego zainteresowanie i zaangażowanie. Dzięki temu, co publikujesz w swoich social mediach możesz stworzyć więź ze swoimi klientami. Jeśli treści, które będziesz publikowała zainteresują ich, zainspirują rozbawią, poruszą, uznają je za wartościowe zyskasz również ich zaangażowanie. A stąd już bardzo blisko do polecania Twojej marki innym!
Teraz pewnie zastanawiasz się, co powinnaś publikować, żeby te cele osiągnąć? Wymyślanie każdego dnia co wrzucić na Facebooka nie jest łatwe. Lepiej zebrać wszystkie tematy na posty i stworzyć je wszystkie z wyprzedzeniem. O wiele mniej czasu zajmie Ci komunikacja w social mediach jeśli ją zaplanujesz. Kiedy na początku miesiąca określisz sobie, co w tym miesiącu będziesz publikowała i przygotujesz posty oraz grafiki z wyprzedzeniem spędzisz nad tym o wiele mniej czasu, niż gdybyś robiła to dzień po dniu. Działanie od posta do posta jest czasochłonne, a może też być męczące i frustrujące.
Mam dla Ciebie gotowe do wykorzystania pomysły na posty Twojego salonu kosmetycznego. Skorzystaj z nich i zaplanuj swoją skuteczną komunikację w social mediach:
17. Post dotyczący funkcjonowania salonu – zmiana godzin otwarcia, remont w okolicy, najbliższy parking itp.
18. Mity dotyczące zabiegów kosmetycznych.
19. Kosmetyki sprawdzone i polecane przez eksperta – Ciebie lub Twoich pracowników.
20. Nowinki z kosmetycznego świata
Cel reklamy to najważniejszy element Twojej skutecznej kampanii reklamowej na Facebooku. Zanim zaczniesz tworzyć reklamę zastanów się jaki powinien być jej cel i co planujesz dzięki niej osiągnąć. Do wyboru masz 3 cele główne:
W przypadku reklam na Facebooku istotne jest nie tylko jak się reklamujesz (grafika, treść) i jaki wybierzesz cel oraz grupę docelową, do wyboru masz również wiele miejsc, w których może wyświetlać się Twoja reklama. Poszczególne opcje lokowania Twoich reklam powiązane są z celami. Niektóre rodzaje reklam są powiązane z określonymi celami i będą mogły się wyświetlać w ściśle określonych miejscach.
Codziennie dociera do nas XY reklam, zapamiętujemy tylko XY z nich. Dlatego właśnie Facebook zadbał o różnorodność również w kwestii form, które może przybierać Twoja reklama. Nie ma mowy o nudzie! Jakie konkretnie masz możliwości?
Na skuteczność Twoich działań reklamowych ogromny wpływ będzie miała analiza ich efektów, której powinnaś regularnie dokonywać. Piksel Facebooka Ci to ułatwi! Ale to nie koniec jego zalet. Dzięki niemu będziesz mogła mierzyć zachowania osób, które wchodzą na Twoją stronę internetową i tworzyć kampanie remarketingowe, czyli wracać z reklamą do tych, którzy byli na Twojej stronie – wykazali już zainteresowanie Twoją marką i ofertą. Aby zainstalować piksel wejdź na tę stronę – znajdziesz tu informacje jak krok po kroku skonfigurować piksel ze swoją witryną internetową.
Chociaż koszt reklamy na Facebooku zależy od wielu zmiennych (wielkość grupy docelowej, miejsca wyświetlania reklamy, czas trwania kampanii reklamowej i jej rodzaj), Ty i tak masz nad nim o wiele większą kontrolę niż w przypadku reklamy tradycyjnej. Reklamując swój salon kosmetyczny na Facebooku, sama możesz zdecydować, ile i za co chcesz zapłacić.
W przeciwieństwie do reklamy tradycyjnej (gazeta, radio) doskonale wiesz, na co wydajesz każdą złotówkę zainwestowaną w reklamę. Dodatkowo możesz wybrać, czy płacisz za wyświetlenia reklamy czy tylko za kliknięcia. Dobrze skonstruowana reklama, czyli taka, która pasuje do grupy odbiorców (zainteresuje ich więc będą klikali) będzie kosztowała mniej za jedno kliknięcie. Dlatego właśnie musisz wiedzieć, jakie treści i do kogo kierować. Tylko wtedy masz pewność, że to, co wydasz na reklamę, będzie inwestycją, która bardzo szybko się zwróci, a nie kolejnym wydatkiem.
Kiedy połączysz działania organiczne z działaniami płatnymi (reklamy), możesz być pewna, że w krótkim czasie dotrzesz do wielu potencjalnych klientek. Część z nich zdecyduje się na Twoje usługi i już tylko od poziomu zadowolenia zależeć będzie to, czy zostaną Twoimi nowymi stałymi klientkami!
Mam nadzieję, że w tym artykule znalazłaś odpowiedzi na to, co publikować, żeby przyciągnąć i zatrzymać na swoich kontach w mediach społecznościowych. A jeśli Twoja relacja z reklamą na Facebooku i Instagramie “to skomplikowane”, napisz do nas. Czekamy tu na Ciebie z bezpłatną konsultacją. Przeprowadziliśmy dziesiątki mega skutecznych kampanii reklamowych dla marek z branży beauty. Wiemy, jak pomoc Tobie i Twojemu biznesowi!
Masz salon fryzjerski i swoich klientów,...
Czytaj Dalej