fbpx

Najlepsza reklama dla salonu fryzjerskiego na Facebooku i Instagramie

Dlaczego Facebook i Instagram – 7 korzyści z działań płatnych

Twoja marka jest już na Facebooku? A może dopiero zamierzasz założyć fanpage? Poznaj 7 najważniejszych korzyści, dla których Facebook to idealne miejsce do zdobywania Klientów na Twoje usługi: 

  1. Tu są Twoi klienci, a Ty powinnaś_eś być tam, gdzie oni. Facebook w żadnej branży nie sprzedaje tak dobrze usług jak w Beauty. Kampanie z budżetem 600-900zł potrafią generować od  20 do 100 zapytań w miesiącu!
  1. Na Facebooku i Instagramie zbudujesz relacje z klientem, a to one sprawią, że będzie miał szansę Cię polubić i kiedy nadejdzie czas decyzji wybierze Ciebie, a nie konkurencję, nawet jeśli u Ciebie jest drożej! 
  2. Opinie i rekomendacje – potrzebujesz zaufania, możesz je zbudować dzięki swoim działaniom w mediach społecznościowych, ale Twoi potencjalni Klienci chcą znać również opinie innych, znajdą je na Facebooku. 
  3. Zdjęcia – media społecznościowe to obraz, a ten jest bardzo istotny w Twojej branży, Twoi klienci polegają na tym, co zobaczą, chcą wiedzieć, jakiego efektu mogą się spodziewać. Dokumentując swoją pracę zdjęciami, budujesz zaufanie, którego nie zyskasz w żaden inny sposób! 
  1. Filmiki – salon fryzjerski to nie tylko usługa, to również cała otoczka, niepowtarzalna atmosfera, miejsce spotkań. Nie uda Ci się tego pokazać na stronie internetowej, trudno będzie też oddać to tylko za pomocą zdjęć. Ale posty wideo i relacje to doskonały sposób na pokazanie, jak jest u Ciebie. 
  2. Wiele formatów reklam, które będą skuteczne właśnie dla Twojej branży! 

7. Możliwość precyzyjnego określenia, do kogo ma trafiać, a komu nie ma się wyświetlać Twoja reklama, gdzie i jak często ma się wyświetlać, jak ma działać.

Co Ci da reklama na Facebooku?

Reklama na Facebooku pozwoli Ci przede wszystkim precyzyjnie dotrzeć dokładnie do tych odbiorców, do których chcesz. Facebook pozwala dokładnie określić grupę, do której chcesz kierować swoją reklamę, możesz nawet wybrać takie osoby, które znajdują się w pobliżu Twojego salonu! Dzięki precyzyjnym narzędziom Facebooka możesz precyzować i zawężać odpowiednio grupę odbiorców, a żeby było jeszcze dokładniej i skuteczniej  – możesz też wykluczać z określonej już grupy! Co Ci to daje? 

  • trafiasz dokładnie do tych, których chcesz
  • Twoje działania są skuteczne
  • prawdopodobieństwo podjęcia konkretnego działania z poziomu Twojej reklamy jest naprawdę duże
  • zdobywasz więcej klientów
  • zarabiasz więcej

Warunek jest jeden, żeby dobrze określić idealnych odbiorców reklamy, trzeba wiedzieć, kto może szukać i potrzebować Twojej usługi i produktów.

Jak skutecznie reklamować salon fryzjerski na Facebooku i Instagramie? 3 proste wskazówki

  1. Klient po kliknięciu w reklamę będzie chciał się dowiedzieć o Tobie i Twojej marce więcej, więc jeśli od dawna nie wrzucasz aktualnych treści, nie będzie mógł tego zrobić. 
  2. Kiedy reklama wygląda zupełnie inaczej, niż pozostałe elementy graficzne Twojej marki (chodzi o branding, czyli spójny design) Klient może uznać, że trafił nie tam, gdzie skierowała go reklama, że to jakiś błąd i nie podejmie żadnego działania. 

3. Kiedy kierujesz reklamy do nieodpowiednich odbiorców – Facebook pozwala na bardzo precyzyjne kierowanie reklam do konkretnych grup odbiorców, ale najpierw musisz wiedzieć, kto jest Twoim odbiorcą i trochę go poznać. 

5 najlepszych formatów reklamowych na Facebooku dla Twojego salonu

1. Reklama na polubienia – dzięki niej zdobędziesz większą społeczność na Facebooku i Instagramie. Wygląda jak jeden z Twoich postów, na Instagramie pojawi się nad zdjęciem słowo „Sponsorowane”, a na Facebooku przycisk kierujący do polubienia strony Twojego salonu. Jej wielką zaletą jest fakt, że odbiorca może podjąć działanie z poziomu reklamy – nie musi być na Twoim fanpage', żeby zacząć go lubić, zrobi to łatwo i szybko z poziomu tej reklamy!

  1. Reklama, w której dzielisz się wiedzą – z jednej strony umacniasz w ten sposób swój wizerunek eksperta, z drugiej dajesz całkiem darmową, praktyczną wiedzę, za którą odbiorca będzie Ci wdzięczny, a stąd już tylko krok do budowania relacji! Taka reklama pozwoli Ci również wyselekcjonować osoby naprawdę zainteresowane Twoją ofertą –konkretną usługą, zabiegiem albo produktem (w zależności od tego, o czym będzie artykuł ekspercki, do którego skieruje post reklamowy). Jak? Zainteresowani będą klikali, niezainteresowani zignorują. Zyskujesz tak bardzo konkretną grupę odbiorców, do których możesz kierować kolejne reklamy! 
  1. Reklamy zwiększające ilość rezerwacji on-line – ten format pozwoli odbiorcy reklamy przejść prosto do rezerwacji Twojej usługi np. na booksy. Przycisk znajdujący się w poście reklamowym skieruje tam, gdzie wskaże link, który zamieścisz w swojej reklamie. Na większą skuteczność tego formatu możesz liczyć wśród osób, które już znają Twój salon. Jeśli nie korzystasz z platform rezerwacyjnych, nic straconego, możesz skorzystać z formatu, który pozwoli skontaktować się z Twoim salonem bezpośrednio! O nim niżej 🙂 
  1. Zadzwoń teraz” – im bardziej ułatwisz rezerwowanie wizyty w Twoim salonie, tym większa szansa, że ktoś ją zarezerwuje! Facebook ma format reklamowy stworzony pod szybki, bezpośredni kontakt z Twoim salonem. Po kliknięciu w przycisk „Zadzwoń teraz” telefon odbiorcy reklamy automatycznie wybierze numer Twojego salonu! Pamiętaj tylko, żeby ustawić w opcjach wyświetlania, żeby ta reklama pojawiała się tylko na telefonach 😉 Czy nie da się tego wykorzystać jakoś na potrzeby komputerów! Da się, wystarczy, że w reklamie ustawisz przekierowanie do messengera. W tym przypadku po kliknięciu przycisku reklama nie będzie łączyła z Twoją restauracją, ale wyświetli konwersację w messengerze. Nie zapomnij ustawić tam zachęcających do skorzystania z Twojej oferty pytań lub sugestii. Tę reklamę możesz później zapisać na swojej tablicy. Jeśli skorzystasz z opcji „Posty Strony” w Menedżerze Reklam. W ten sposób publikujesz swoją reklamą za darmo, a jej odbiorcami są wszyscy, którzy lubią Twój fanpage.
  1. Rabaty i promocje – tak je też możesz ogłaszać i reklamować za pomocą Facebooka! Wystarczy, że wykorzystasz format „Oferta” i ustawisz cel reklamy na ruch. Więcej, odbiorca reklamy otrzyma ofertę promocyjną np. Kod rabatowy, a później dostanie jeszcze przypomnienie od Facebooka, że ma taką ofertę do wykorzystania. To sprawia, że na tej reklamie korzystasz podwójnie, płacisz raz, a dwa razy zyskujesz zainteresowanie odbiorcy! 

Co sprawia, że Twoja reklama na Facebooku nie działa?

Facebook daje ogromne możliwości reklamowania, co z jednej strony jest jego ogromną przewagą, z drugiej jednak, żeby móc w pełni z nich korzystać (i nie marnować budżetu reklamowego!) trzeba wiedzieć, jak to robić. Kiepskie zdjęcia i grafiki zmniejszają skuteczność nawet najlepiej napisanej reklamy. Zdjęcia i filmiki to Twoja wizytówka, zarówno te w zwykłych postach , jak i te których użyjesz w reklamach muszą spełniać pewne standardy.

Wiesz o tym, że regulamin Facebooka nie pozwala na reklamowanie treści z metamorfozami? Publikacja reklam naruszających zasady społeczności może doprowadzić do zablokowania oraz całkowitego wyłączenia Twojego konta reklamowego, a nawet Fanpage’a!

Właśnie dlatego dobrze jest powierzyć twoją reklamą na Facebooku komuś, kto zna wszystkie tego typu ograniczenia! Komuś, kto wie, ile musi być tekstu na grafice reklamy, żeby mogła trafić do maksymalnie dużego grona odbiorców (tak tutaj też są ograniczenia). Komuś, kto wie, jaka może być treść Twojej reklamy, a jakiej Facebook nie lubi.

Powierz reklamę profesjonalistom, którzy zagwarantują Ci skuteczną reklamę, a będziesz miał poczucie, że dobrze zainwestowałeś w jej budżet, a nie zmarnowałeś pieniądze! Gwarantujemy, że pracując z nami szybko zauważysz efekty swoich reklam!

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: