fbpx

Facebook - Koniec z reklamą na wiadomości?

Koniec z reklamą na wiadomości? Facebook Ads w pigułce.

Kto na braku możliwości skierowania reklam na messenger ucierpi najbardziej?

Każda branża usługowa a w szczególności:

  • cały segment branży beauty (barber shopy, salony fryzjerskie, salony kosmetyczne);
  • branże zdrowotne takie jak: fizjoterapia, trenerzy personalni;
  • branża turystyczna;
  • branże finansowe/konsultingowe;
  • i wiele pokrewnych.

Dlaczego Facebook to zrobił?

Na początku zanim wylejesz pomyje na samego Facebooka, zastanów się jaki cel miałby on mieć w tym aby ograniczyć działania swoim klientom? 

Możemy być “wdzięczni” Komisji Europejskiej, bo to jej właśnie dyrektywy musiał wdrożyć technologiczny gigant. Najprościej mówiąc Facebook nie może w panelu reklamowym pokazywać nam ilości osób, które weszły w kontakt z naszą marką poprzez wysłanie wiadomości.

Od teraz zamiast optymalizacji nastawionej na “ konwersacje” mamy optymalizację na “kliknięcia linku”.

Algorytm nie wyrabia?

Nastąpiła zatem zmiana optymalizacji i brak widoczności efektów w panelu reklamowym natomiast to jest jeszcze do zaakceptowania. To co nie jest do zaakceptowania to na pewno to, że reklamy z celem na wysłanie wiadomości zupełnie przestały działać!

Możliwości z ustawieniem reklam na messengerze

Cel wysłania wiadomości do Twojej firmy możesz realizować na trzy sposoby:

  • Cel “ruch”– wysłanie wiadomości na messenger(optymalizacje do wybrania: kliknięcia linku, unikatowy zasięg dzienny,wyświetlenia);
  • Cel “wiadomości” na messenger(jedna optymalizacja: kliknięcia);
  • Cel “konwersje”– wysłanie wiadomości na messenger(zdarzenie konwersji: wyświetlenie zawartości). Optymalizacje: konwersje, konwersacje oraz kliknięcia linku, unikatowy zasięg dzienny, wyświetlenia.
40463E3F-EB64-4BE3-BF45-5FD027805191

Zrobiliśmy dla Ciebie TEST - wart miliony groszy:)

Stworzyliśmy kampanię w branży fitness na opcję cel -> “konwersje-messenger” (konwersja – wyświetlenie zawartości).

Strona www zbierała dane w tym projekcie już 3 miesiące, głównie z ruchu kierowanego bezpośrednio na nią. Landing został utworzony według schematów sprzedażowych naszej firmy.

Zobacz efekty:

Wyniki: 329 wysłanych wiadomości, za 23 grosze każda!

Jak napisałam – porada warta miliony groszy:)

Podsumowanie

Myślę, że w tej sytuacji przedsiębiorcy, którzy wyciągają wnioski i bazowali na samym fanpage’u na Facebooku zlecą zbudowanie landing page’a bądź rozbudowanych witryn www.

Szukanie rozwiązań w panelu reklamowym to jedno, ale szukanie rozwiązań długoterminowych cechuje ludzi, którzy dominują swoje rynki.

Niezależność i ciągłość sprzedażowa to cel każdej firmy. Warto zadbać o to bo nigdy nie wiemy, który gigant technologiczny zostanie zmuszony do zmian w swoich algorytmach.

Pamiętaj, że witryna to Twoje miejsce sprzedażowe, której przekaz i design zależą od Ciebie i osoby, której zlecisz wykonanie prac.

 

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: