fbpx

Jak Sprzedawać Więcej Dzięki Reklamie Na Facebook?

Facebook Ads - dla kogo?

Kto powinien skorzystać z płatnej reklamy (Facebook, Instagram)?

Reklama potocznie zwana już marketingiem to zwykle nieodłączny element działań wielu firm. Zdaję sobie sprawę, że nadal duża część osób nie wie, kiedy zacząć być obecnym w social media.

Jednego możesz być pewien: bez ciągłości reklamowej nie będziesz miał ciągłości zleceń i to jest sedno sprawy.

Podstawowe problemy, które świadczą o tym, że powinieneś korzystać z płatnych kampanii:

  1. Twój biznes stawia pierwsze kroki i chcesz, aby szerokie grono odbiorców dowiedziało się jakie usługi świadczysz.
  2. Jesteś nowy bądź wiele lat na rynku, jednak to, co Was łączy – to brak klientów i nowych zleceń/sprzedaży.
  3. Twoja działalność radzi sobie dobrze jednak wiesz, że nadal masz luki, które możesz wypełnić.
  4. Zarządzasz swoją firmą znakomicie, jednak myślisz o poszerzeniu zakresu usług czy powiększeniu liczby pracowników.
  5. Twój biznes ma się rewelacyjnie, jednak patrzysz na wszystko z zimną głową i wiesz, że rezygnacja klientów ze zleceń/usług jest czymś normalnym, dlatego wolisz robić kalendarz rezerwowy i spać spokojnie.

Bez względu na to z którym punktem się zgadzasz, musisz przeczytać artykuł do końca. Musisz również wiedzieć jedną szalenie ważna rzecz: Czym lepiej ma się Twoja działalność pod względem ilości klientów, tym mniej płatnych działań powinieneś wdrożyć w marketing Twojej firmy. Myślę, że to jest całkiem zrozumiałe i że tak właśnie jest. Dlaczego więc niektórzy inwestują w reklamę firmy, która ma zapełniony grafik na miesiąc w przód? Odpowiedź jest prosta:

By nigdy nie stracić wysokiej rentowności oraz, co równie ważne, poziomu rozpoznawalności marki.

Jak działa reklama na Facebook'u?

Jeśli coś jest za darmo to płacisz za to swoimi danymi. Tak sprawa wygląda na Facebook’u i to nie jest przenośnia. 

Korzystając z aplikacji akceptujesz śledzenie Twojej lokalizacji, sczytywanie danych z przeglądanych zawartości w aplikacji jak i w wyszukiwarce Google. 

Niektórzy twierdzą, że aplikacja nas podsłuchuje( w naszej opinii tak jest ale może nie będziemy Cię straszyć:))

Facebook zatem wszystkie te dane udostępnia w profesjonalnym menadżerze reklam za pomocą, którego możesz określić komu i w jaki sposób chciałbyś pokazać swój przekaz reklamowy.

Wybór grupy ludzi do której chcesz kierować reklamę możesz określić za pomocą:

-Lokalizacji, wieku, płci, stanowiska zawodowego, stanu cywilnego, używanego urządzenia, zainteresowań i wielu innych. Z dokładnością 90% możesz uderzyć w swojego potencjalnego klienta.

Pewnie teraz się zastanawiasz skąd dla przykładu Facebook wie, że nie jesteś singlem skoro nie zaznaczyłeś nic w tej rubryce?

Przecież wspominaliśmy, że sczytuje lokalizacje. Jeśli Twój telefon leży obok innego dłużej niż 8h w ciągu doby (cyklicznie) to oznacza to, że jesteś w związku prawda?:) Prawdopodobieństwo jest wysokie i algorytmy nie potrzebują żadnej informacji od Ciebie. Przynajmniej tej oficjalnej.

Kilka innych przykładów wykorzystania w reklamie algorytmów:

– Byłaś w salonie samochodowym i wyświetlają Ci się ciągle reklamy związane z tą tematyką? No cóż, ktoś sczytał Twoją lokalizację

-Postanawiasz się odchudzić i zapisujesz się na siłownię na stronie tejże siłowni i nagle wyskakuje Ci reklama super spalacza tłuszczu? Piksel facebooka już sczytał Twoje zamiary.

-Przeglądasz zdjęcia ludzi w aparacie ortodontycznym i nagle widzisz reklamę dentysty niedaleko Twojego miejsca zamieszkania?

Przykładów wykorzystania algorytmów w sposób prosty jak i bardziej zaawansowany możemy mnożyć bez końca. Skoro już wiesz jak wielkim narzędziem reklamowym jest Facebook czas dowiedzieć czego nie powinieneś robić.

 

Tych Błędów Unikaj

W internecie można natknąć się na wielu ” specjalistów”, którzy powielają ciągle te same kosztowne błędy. Poniższa wiedza pozwoli Ci zaoszczędzić od 3.000 tysięcy do nawet 20.000 tysięcy złotych! Nie ma za co:)

1.Nie klikaj przycisku „promuj post”

Czasami mam wrażenie, że facebook podsuwa proste rozwiązania, które mają pokazać nam jak banalnie łatwe jest utworzenie swojej kampanii reklamowej. Niestety jak to w życiu bywa, wszystko co jest zbyt łatwe nie jest efektywne.

  1. Wybierz odpowiednią grupę docelową.

Na przestrzeni lat Facebook jak i inne platformy ciągle udoskonalają opcje targetowania. Jeszcze kila lat temu im węższą grupę odbiorców wybrałeś tym bardziej optymalna była kampania. Niestety w dzisiejszym czasie, algorytmy potrzebują więcej „luzu”.

Nie potrafimy wskazać idealnej liczby grupy docelowej ponieważ każda kampania ma inny cel oraz budzet/lokalizację/przekaz. Gdybyśmy jednak mieli to jakoś okreslić to:

-10tys. osób to zbyt wąskie grupy

-powyżej 400 tys osób to zbyt szerokie grupy odbiorców

Powyższe cyfry są dla działalności w dużym mieście. Jeśli reklamujesz się na całą Polskę pomnóż te cyfry, jak w mniejszym mieście to je podziel.

3. Kreacja ma znaczenie!

Pamiętaj, że idealne targetowanie czy zaawansowany menadżer reklam nie nadrobią jednej ważnej rzeczy: Zatrzymania Uwagi.

Każdego z nas codziennie atakują setki reklam. Musisz wyróżnić się z tłumu aby użytkownik przeglądający aktualności na Facebooku czy Instagramie zwrócił uwagę na Twoją kreację reklamową.

Obrazek- tekst- kliknięcie. Taką kolejność wykonuje Twój odbiorca reagując na zestaw reklam jaki mu zaserwujesz.

Grafika i tekst musi być dostosowany do grupy docelowej. Zresztą sam zobacz:

Wyobraź sobie, że tworzymy reklamę dla użytkowników salonu kosmetycznego. Możemy dać zdjęcie ładnej pani z napisem „zniżka 10%- umów wizytę”.

Możemy być jednak bardziej kreatywni i stworzyć grafikę „przed i po” a jako hasło kluczowe użyć: „Dzięki tej metodzie Twoje rzęsy będą idealne”.

Sam już wiesz, w którą reklamę klikniesz będąc Panią w potrzebie poprawy swojego wizerunku. Nikt nie poda Ci złotego sposobu, jednak kreatywność to nie cecha wrodzona a testowanie wielu kreacji z dobrym pomysłem i doświadczeniem marketera przyniesie Ci sukces.

Efekty reklam na Facebook'u

Poniżej pokazujemy Ci przykłady efektów z prowadzonych kampanii. Cele reklamowe w kampaniach są różne. Przedstawimy Ci zatem te najbardziej popularne czyli zasięgi oraz ilość leadów(kontaktów z firmą). Poniższe cyferki są realne, tak za takie małe kwoty można tyle osiągnąć!

Jak widzisz zasięg w postaci 226 000t ysięcy osób kosztował niecałe 1300zł!

Powyżej możesz zobaczyć, że koszt pozyskania zapytania wyniósł 5,15zł!

W erze rozwoju i postępu technologicznego udowodniono, że aż 85% ludzi poszukuje informacji za pomocą telefonu. Myślisz, że to przypadek? 

Przypomnij sobie gdzie sam szukasz informacji, gdy czegoś potrzebujesz? No właśnie! Smartfony mamy zawsze pod ręką, dzisiaj służą nam nie tylko do odbierania i wykonywania połączeń, a także są naszą “drugą ręką”. Właśnie dzięki smartfonom możemy coś sprawdzić, wyszukać lub zweryfikować. Możemy przeczytać opinie innych, zobaczyć ilość zamówień lub sprawdzić historię firmy.

 Ufamy Internetowi i to się nie zmieni! Popyt na marketing w social mediach wzrasta z roku na rok, ponieważ stare kanały komunikacyjne i reklamowe, takie jak radio, banery lub ulotki, już po prostu nie działają. 

Jeśli chcesz być na szczycie, musisz podążać za technologią i ciągle się rozwijać. Nie istnieją “cud” metody a podążanie za trendami rynkowymi sprawi, że będziesz przodował w swoim segmencie branży.

Koszt za kliknięcie w kreacje reklamową zwykle wacha się w granicy 0,10zł- 0,60zł !!!

Reklamy Facebook Ads są mierzalne. Wiemy ile kosztuje nas dany efekt oraz jaka jest jego powtarzalność.

Czy facebook zadziała w mojej branży?

Bardzo często podczas konsultacji otrzymujemy pytanie: „czy facebook zadziała w mojej branży?”. Przeprowadziliśmy kampanie reklamowe w ponad 147 branżach. Jeszcze nie spotkaliśmy firmy dla, której system Facebook Ads nie przyniósłby realnych korzyści. 

Musisz też wiedzieć, że wiele osób wyciąga takie wnioski po samodzielnej próbie reklamowania się, popełniając wiele błędów takich jak: zbyt mały budżet reklamowy, złe grafiki, teksty czy grupy docelowe. Może strona www czy landing page źle konwertowały? Przyczyn przez, które komuś się nie udało jest wiele. Dlatego warto zlecić to zadanie firmie, która wie jak to robić.

Marketing to INWESTYCJA, nie wydatek!

Twój marketing nie jest wydatkiem, lecz inwestycją w rozwój i utrzymanie firmy na rynku jeszcze przez wiele lat. Jeśli Twoim celem jest pozyskanie większej ilości klientów to zawsze warto się reklamować.

Wiem, że obawą każdego, kto chce się reklamować, jest strach przed utratą części kapitału zakładając, że jego reklama będzie nieskuteczna. Sami kiedyś zaczynaliśmy i wiemy jak ciężko jest odróźnić inwestowanie od przepalania budżetu. 

Z doświadczenia wiemy też jedno. Pieniądze trzymane na koncie jeszcze nigdy się nie pomnożyły a przedsiębiorczość to nic innego jak ich mnożenie.

Ile wydajemy codziennie dla firm które nam zaufały?

Nie musisz nam wierzyć na słowo - zobacz opinię:

Poznaj opinie firmy Home Finito, która zajmuje się malowaniem oraz gładziami natryskowymi. Pan Piotr w krótkim materiale wideo opowie Ci ile czasu zajęło nam pozyskanie dla niego wartościowych kontaktów oraz jak ocenia nasza współpracę.

Takich opinii mamy wiele bo wiele osób nam już zaufało.

 

Chcesz zaoszczędzić czas i pieniądze na kosztownych pomyłkach?

Skontaktuj się z nami i odbierz darmową konsultację dla swojego biznesu.

W ciągu 24h poznasz strategię dla Twojej firmy oraz dowiesz się jak możemy Tobie pomóc. Pamiętaj, rozmowa nic nie kosztuje a kto pyta nie błądzi:)

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: