fbpx

Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?

Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?

Artykuł w wersji wideo:

Instrukcja krok po kroku:

  1. Wejdź na fanpage firmy, której reklamy chcesz sprawdzić. Dla naszego przykładu będzie to marka “Zalando”.
  2. Po lewej stronie zobaczysz napisz “transparentność strony’- KLIKNIJ W NIEGO.

3. W następnym okienku zobaczysz podstawowe informacje, takie jak chociażby datę utworzenia fanpage’a. Na dole okienka mamy informację o “reklamach tej strony”. Tutaj możesz napotkać dwie informacje:

  • czy firma wyświetla reklamy
  • czy są też jakieś o tematyce “politycznej”. Z tej grupy reklam w dalszej części będziesz  mógł podejrzeć wydatki- tak WYDATKI $$!

4. Kliknij “Przejdź do Biblioteki reklam”.

5. Będąc już w bibliotece reklam możesz podejrzeć wspomniane podstawowe informacje o stronie:

6. W następnej kolejności szukając interesujących nas informacji możemy skorzystać z możliwości filtrowania reklam:

7. Poniżej znajdziesz możliwość przeglądania: zestawów reklam, umiejscowienia, ilości kreacji, grafik czy wideo w nich zamieszczonych.

Kilka faktów na które musisz zwrócić uwagę

  • zobacz jak długo jest aktywny dany zestaw reklam( im dłużej tym masz większą pewność, że przynosi zadowalające efekty);
  • przyjrzyj się umiejscowieniu reklamy;
  • spróbuj zrozumieć użyte kreacje w danym zestawie reklam względem grupy odbiorców;
  • zobacz jak wygląda copywriting dostosowany do danej kreacji i ewentualne hiperłącza( gdzie przenoszą użytkownika).

Jak ukryć widoczność moich reklam przed konkurencją?

Niektóre osoby tworzą drugi fanpage aby z niego reklamować swoją firmę. Niestety ma to sporo minusów, chociażby taki, że to ta strona będzie zbierała np. polubienia.

Ogólnie zalecam zaakceptować fakt widoczności części informacji z naszej kampanii reklamowej. Jest to najprostsze rozwiązanie i na całe szczęście o sukcesie kampanii nie decyduje możliwość podglądu jej przez konkurencję.

Podsumowanie

Prywatnie uważam, że powyższa funkcja jest przesadą i nie pochwalam działań Facebooka w tym względzie. Nie mniej jednak, jeśli jest coś dostępne, warto z tego skorzystać.

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: