fbpx

Jak skutecznie reklamować warsztat samochodowy on-line

Pewnie zastanawiasz się po co w ogóle to robić i czy warto? Nawet jeśli masz już ugruntowaną pozycję na rynku, reklama Twoich usług w Internecie przyciągnie do Ciebie jeszcze więcej klientów, pozwoli Ci zarabiać więcej i rozwijać Twój warsztat. Natomiast jeżeli dopiero startujesz, reklama on-line to świetny sposób na rozpromowanie Twoich usług, znalezienie potencjalnych klientów i precyzyjne dotarcie do nich z reklamą wycelowaną dokładnie w ich potrzeby! Nie zagwarantuje Ci tego ani prasa, ani radio, ani ulotki, ani żadne inne tradycyjne formy reklamy.

Dlaczego powinieneś zadbać o obecność i promocję w Internecie?

Internet jest dzisiaj podstawowym źródłem informacji. Nawet jeśli myślisz, że ważniejsze są polecenia i tylko w ten sposób pozyskujesz klientów, musisz wiedzieć, że Internet to również polecenia, na których tak bardzo polegają Twoi klienci. Wykorzystaj to! Każdy, kto będzie chciał skorzystać z Twoich usług po raz pierwszy będzie chciał się dowiedzieć o Tobie jak najwięcej, żeby móc ocenić, czy podejmuje dobrą decyzję. W końcu chodzi o jego ukochane auto 🙂 Zadbaj o to, żeby Twoi potencjalni klienci znaleźli wszystkie niezbędne informacje w Internecie. Postaraj się, żeby już na ich podstawie Ci zaufali. Wtedy masz pewność, że wybiorą właśnie Ciebie i zostaną Twoimi stałymi klientami!

Reklama on-line zaczyna się od www

To jedno z podstawowych narzędzi marketingu internetowego. Dzięki stronie internetowej zaznaczasz swoją obecność, dajesz się znaleźć potencjalnym klientom w wyszukiwarce Google. Możesz kreować swój wizerunek eksperta/profesjonalisty i postarać się wyróżnić na tle konkurencji. Co więcej? W jednym miejscu podajesz wszystkie ważne z perspektywy Twojego klienta informacje, zdobywasz zaufanie, prezentujesz pełną ofertę, ceny i zakres swoich usług i otwierasz sobie inne możliwości skutecznych działań reklamowych. Sporo prawda? To wszystko dzięki stronie www! Jeśli chcesz pozyskiwać nowych klientów, musisz mieć nowoczesną, funkcjonalną i dobrze wyglądającą stronę www. Tylko w ten sposób dajesz się znaleźć coraz liczniejszej grupie osób, która szuka mechanika przez Internet i zanim wybierze, komu powierzy auto, sprawdzi stronę www w Google. Dlatego to tak ważne, żebyś już na tym etapie wypadł profesjonalnie i wzbudził zaufanie!

Adres, kontakt, cennik – daj klientowi to,
czego potrzebuje

Adres, kontakt, cennik – daj klientowi to, czego potrzebuje

Adres Twojego warsztatu i numer telefonu muszą znajdować się w widocznym miejscu. Górne menu strony i stopka to najlepszy wybór. Możesz dodatkowo wyróżnić numer telefonu pogrubieniem albo kolorem. Możesz też umieścić wszystkie informacje kontaktowe i wskazówki dojazdu na jednej podstronie, ale nie rezygnuj wtedy z umieszczenia ich również na stronie głównej. Ułatw potencjalnemu klientowi maksymalnie znalezienie tych najważniejszych dla niego informacji.

Reklama Google Ads – wysoka pozycja i skuteczność gwarantowana

Dzięki tej reklamie dotrzesz i zaistniejesz w świadomości szerokiej grupy potencjalnych odbiorców. Reklama będzie się wyświetlała na górze wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Skuteczność tego formatu polega na tym, że reklama wygląda niemal identycznie jak zwykłe wyniki wyszukiwania, różni się umiejscowieniem i oznaczeniem za pomocą słowa “reklama”. To działa nawet na osoby, które nie lubią reklam i z góry mniej im ufają. Szanse, że nawet taka osoba kliknie i przejdzie na Twoją stronę www są naprawdę spore! Wielką zaletą GoogleAds są różne modele rozliczeń, np. taki, że za reklamę płacisz tylko wtedy, kiedy odbiorca kliknie w umieszczony w reklamie link. Dzięki reklamie w Google masz spore szanse znaleźć się na samym początku wyników wyszukiwania! W tak konkurencyjnej branży, to naprawdę ważne! Będzie Ci to bardzo trudno osiągnąć samymi działaniami organicznymi (niepłatnymi).

"Mechanik blisko mnie"

Wiele osób szukając warsztatów samochodowych w okolicy, wpisuje w wyszukiwarkę np. Mechanik Toruń, warsztat samochodowy Toruń, mechanika pojazdowa Toruń, naprawa samochodów Toruń. W przypadku nagłej awarii będą szukali nawet wpisując „warsztat blisko mnie” czy „mechanik w pobliżu”. Google podpowiada wyniki wyszukiwania na podstawie lokalizacji tych osób. Co musisz zrobić, żeby podpowiedział im Twój warsztat i usługi? Zadbać o określenie w Google swojej lokalizacji. To właśnie zapewnią Ci działania reklamowe Google Ads oraz wizytówka firmy w Google (Google Moja Firma). Dzięki temu trafisz na mapki Google, a Twój warsztat będzie pojawiał się w wynikach wyszukiwania powiązanych z lokalizacją wyszukujących mechanika w okolicy.

Twój warsztat na Facebooku

Facebook to kolejny, świetny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów i informowanie o tym, co najważniejsze tych, którzy już korzystają z Twoich usług. Tutaj również bardzo ważne jest umieszczenie wszystkich niezbędnych informacji – numeru telefonu, adresu, mapki dojazdu, cen, godzin otwarcia. W sekcji z najważniejszymi informacjami możesz także napisać, w czym się specjalizujesz albo jakimi modelami aut się zajmujesz lub jakimi nie. W ten sposób oszczędzisz czas swój i potencjalnych osób, które szukają innych usług albo mają auto, którego naprawy Ty się nie podejmiesz. Twoja strona na Facebooku to także miejsce, gdzie zdobywasz zaufanie dzięki opiniom, które zostawiają Ci zadowoleni z Twoich usług klienci. Nic tak nie przyciąga nowych klientów, jak opinie tych, którzy już zaufali, skorzystali z Twojej pracy i są zadowoleni!

Na obrazku poniżej możesz zauważyć, że warsztat samochodowy po lewej stronie nie umieścił numeru telefonu, przez co dostaje zdecydowanie mniej zgłoszeń telefonicznych, niż ten po prawej 🙂

7 pomysłów na posty dla mechanika

Działania na Facebooku trzeba prowadzić regularnie, tylko skąd brać pomysły na posty i o czym właściwie pisać? Spieszę z podpowiedziami:

Jeśli zatrudniasz pracowników, zaangażuj ich w działania na Facebooku, to nie musi być tylko na twojej głowie. Regularne działania na Facebooku mogą przynieść całkiem dobre efekty, ale ich skuteczność świetnie zwiększają działania płatne, czyli reklamy na Facebooku. Ich wielką zaletą jest możliwość kierowania do konkretnych osób w tym takich, którzy nigdy nie trafiliby na Twój fanpage czy stronę internetową. Dzięki reklamie na Facebooku możesz sprawić, że tak się stanie i że zostaną twoimi nowymi klientami.

Reklama warsztatu samochodowego na Facebooku

Reklama na Facebooku pozwala precyzyjnie określać cele, grupy osób, do których będzie docierała oraz zarządzać budżetem, który chcesz przeznaczyć na działania reklamowe. Dzięki temu będziesz miał kontrolę nad tym, ile i na co wydasz. Mało tego, po zakończonej kampanii reklamowej będziesz mógł przeanalizować jej wyniki, porównać z innymi i zdecydować, jakie działania reklamowe są w przypadku Twojej działalności najskuteczniejsze. Brzmi dobrze? Jest tylko jedno “ale” – to wymaga wiedzy, umiejętności i regularności, tylko wtedy Twoje działania będą naprawdę skuteczne.

Grupy odbiorców dla Twojej branży

Na Facebooku możesz wybrać do kogo będzie skierowana Twoja reklama. Jak to działa? Facebook zbiera dane o swoich użytkownikach i klasyfikuje ich ze względu na wiek, płeć, lokalizację, wykształcenie, zainteresowania, status majątkowy, urządzenia, z których korzystają, linki w które klikają, strony, które lubią, aktywności, jakie podejmują itd. Ten ogrom informacji o użytkownikach Facebooka to gwarancja skuteczności Twojej reklamy. Musisz tylko wiedzieć, do kogo najlepiej ją kierować. Jaka grupa docelowa Twoich działań reklamowych może być odpowiednia?

  1. Użytkownicy/wielbiciele określonych marek samochodów i zainteresowani motoryzacją.
  2. Zamożni użytkownicy, o których tych szczególnie warto powalczyć – znajdziesz ich np. zaznaczając parametr częstego podróżowania za granicę i używania sprzętu elektronicznego określonych marek, można to również powiązać z wykonywaniem konkretnego zawodu.
  3. Osoby, które znajdują się w określonej lokalizacji np. w promieniu kilometra – kilku kilometrów od Twojego warsztatu albo w danej dzielnicy/osiedlu.

3 najlepsze formaty reklam warsztatów

Reklama remarketingowa:

Istnieje proste narzędzie, dzięki któremu będziesz mógł skierować swoją reklamę tylko do tych, którzy już byli na Twojej stronie internetowej. To Piksel Facebooka. Co Ci to da? Możliwość zbierania danych i tworzenie reklamy remarketingowej, czyli skierowania oferty do tych, którzy już byli na Twojej stronie, wykazali zainteresowanie Twoją marką i już naprawdę niewiele im potrzeba do podjęcia ostatecznej decyzji o skorzystaniu z Twoich usług. Dlatego właśnie podpięcie piksela i remarketing jest tak skuteczny! Skoro dana osoba podjęła już pewne działania to znaczy, że jest zainteresowana Twoim warsztatem i ofertą.  Potrzebuje jedynie impulsu, którym będzie Twoja reklama – skutecznie przypomni tej osobie o Tobie i skłoni ją do działania.

Więcej o Pixelu Facebooka przeczytasz tutaj:

Blog (14)

“Zadzwoń teraz” i “Jak dojechać”

Facebook ma specjalny format reklamy, która sprawi, że odbiorcy wyświetli się przycisk “Zadzwoń teraz”, po którego kliknięciu jego telefon automatycznie wybierze numer Twojego warsztatu! Pamiętaj tylko, żeby ustawić w opcjach wyświetlania, żeby ta reklama pojawiała się tylko na telefonach. Czy nie da się tego wykorzystać jakoś na potrzeby komputerów? Da się, wystarczy, że w reklamie ustawisz przekierowanie do messengera. W tym przypadku po kliknięciu przycisku reklama nie będzie łączyła z warsztatem, ale wyświetli okienko rozmowy w messengerze. Nie zapomnij ustawić tam tekstu, który jeszcze dodatkowo zachęci do napisania wiadomości do Ciebie.

Może Ci się przydać również druga praktyczna opcja: “Jak dojechać”. Po kliknięciu w przycisk tego formatu reklamy na urządzeniu pojawi się mapka ze wskazówkami dojazdu do Twojego warsztatu. Świetny sposób, żeby łatwo przekierować odbiorców reklamy bezpośrednio do Ciebie!

Reklama na polubienia:

Jeśli dopiero zaczynasz albo chcesz zdobyć nowe polubienia Twojego fanpage’a, to format dla Ciebie! Ta reklama wygląda niemal jak zwykły post (co niewątpliwie działa na korzyść jej skuteczności). Różni się od niego jedynie przyciskiem “Polub stronę”, który zachęca odbiorcę do konkretnego działania (nie musi przechodzić na Twój fanpage, żeby zacząć go lubić), a Tobie pozwala w prosty sposób pozyskać nowych lubiących.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Przemyślana, dopasowana do Twoich potrzeb reklama na Facebook pomoże Ci osiągnąć bardzo dobre wyniki. W zależności od branży zwroty z inwestycji mogą sięgać od 100% do nawet 10x większych kwot zwrotów. A od czego zależy, ile wydasz na reklamę swojego warsztatu i ile to kosztuje? Na to, ile zapłacisz za reklamę na Facebooku wpływ mają:

  1. Cel kampanii – jeśli naszym celem jest ruch i wejścia na stronę www zapłacimy inną stawkę niż np. za cel wysłanie wiadomości.
  2. Miejsca, w którym będzie się wyświetlała Twoja reklama – niektóre są droższe, inne tańsze ze względu na to jak użytkownicy korzystają z Facebooka, gdzie zerkają najczęściej.
  3. Tego, do czego ma prowadzić reklama – inny będzie koszt reklamy, która prowadzi na Twój fanpage, a inny kiedy reklama kieruje odbiorcę na Twoją stronę www.

4.Wielkość grupy docelowej – im większa, tym drożej, dlatego nie ma co przesadzać i warto znaleźć jakiś złoty środek w określaniu wielkości grupy docelowej. Tutaj uwaga – zbyt mała grupa docelowa również nie jest dobrym wyborem!

  1. Konkurencyjność w Twojej branży – im większa, tym droższe reklamy. Facebooku nie może sobie pozwolić na zbyt dużą ilość reklam na tablicach użytkowników, to nadal miejsce służące głównie relacjom i rozrywce, pewne proporcje w działaniach reklamowych muszą więc zostać zachowane.
  2. Okres, w którym będzie wyświetlana reklama – np. okres świąteczny jest bardzo pożądany bo spędzamy wtedy dużo czasu z telefonami więc będzie dużo droższy niż zwykły, nieświąteczny czas emisji Twojej reklamy.

Chcesz omówić ze mną konkrety? Chcesz wiedzieć, jak to może wyglądać w Twoim przypadku, co dokładnie osiągniesz i ile zapłacisz? Zapraszam Cię na darmową konsultację, podczas której to właśnie wspólnie ustalimy sposoby działania konkretnie w Twoim przypadku!

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: