fbpx

Jak skutecznie reklamować usługi medyczne w internecie?

Marketing medyczny – inwestycja, która się opłaca

Aż ponad 30% Polaków kupuje produkty i usługi przez Internet. Podczas pandemii liczba osób, które decydowały się na zakupy w sieci rosła dynamicznie z tygodnia na tydzień! Google stał się podstawowym narzędziem zdobywania informacji, na podstawie których podejmujemy decyzje zakupowe. Chcemy i lubimy je podejmować w ten sposób, bo jest najszybszy i najprostszy. Rezerwowanie wizyt u lekarzy, stomatologów, fizjoterapeutów on-line stało się wygodną normą, z której korzystają już pacjenci w każdym wieku. Dlatego pokazywanie się, pozycjonowanie i promowanie on-line ma teraz tak ogromne znaczenie dla Twojej kliniki czy gabinetu. 

Niezależnie od tego, czy jesteś stomatologiem, dermatologiem czy fizjoterapeutą, czy masz pojedynczy gabinet czy całą klinikę – marketing internetowy Ci się opłaci! 

Dlaczego powinieneś zadbać o obecność i promocję w Internecie?

Internet jest dzisiaj podstawowym źródłem informacji. Każdy pacjent chce poznać miejsce, do którego się wybiera (szczególnie jeśli jest to pierwsza wizyta) i dowiedzieć się o nim jak najwięcej. Chce poznać bliżej specjalistów, chce wiedzieć jak najwięcej na temat lekarzy, fizjoterapeuty, stomatologa, z którego usług zamierza skorzystać. Dlaczego? Branża usług medycznych w bardzo dużym stopniu opiera się na zaufaniu i rekomendacjach. Twoi pacjenci chcą wiedzieć, że mogą Ci zaufać zanim zdecydują, czy skorzystają z Twojej usługi. Chcą wiedzieć, że podejmują najlepszą dla siebie decyzję, że w miejscu do którego się wybierają znajdą pomoc, zostaną zaspokojone ich potrzeby i rozwiązane problemy. W końcu chcą zobaczyć jak wyglądasz Ty i miejsce, do którego się wybierają. Zadaniem marketingu internetowego jest te wszystkie informacje udostępnić – im będzie ich więcej i im łatwiej do nich dotrą, tym większa szansa, że skorzystają właśnie z Twojej oferty.

Strona www – Twoja wizytówka

To jedno z podstawowych narzędzi marketingu internetowego. Dzięki niej zaznaczasz swoją obecność, dajesz się znaleźć potencjalnym pacjentom przez Google oraz umożliwiasz sobie szereg możliwości. Możesz kreować swój wizerunek eksperta/profesjonalisty, w jednym miejscu podajesz wszystkie ważne i przydatne pacjentowi informacje, zdobywasz zaufanie, prezentujesz pełną ofertę i zakres swoich usług, otwierasz sobie inne możliwości skutecznych działań reklamowych. Jeśli chcesz pozyskiwać nowych klientów, musisz mieć nowoczesną, funkcjonalną i dobrze wyglądającą stronę www. Tylko w ten sposób dajesz się znaleźć coraz liczniejszej grupie osób, która zanim wybierze np. Stomatologa czy Fizjoterapeutę, sprawdzi stronę www w Google. Dlatego to tak ważne, żebyś już na tym etapie wypadł profesjonalnie i wzbudził zaufanie!

Reklama Googe Ads – Twoja gwarancja zasięgu i wysokiej pozycji

Dzięki tej reklamie dotrzesz i zaistniejesz w świadomości szerokiej grupy potencjalnych odbiorców Twojej usługi, również tych którzy nie znali Twojej firmy. Reklama będzie się wyświetlała na górze wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Skuteczność tego formatu polega na tym, że reklama wygląda niemal identycznie jak zwykłe wyniki wyszukiwania, różni się umiejscowieniem i oznaczeniem za pomocą słowa “reklama”. To skuteczna opcja również w przypadku tych, którzy nie lubią reklam i z góry mniej im ufają. Szanse, że nawet taka osoba kliknie i przejdzie na Twoją stronę www są naprawdę spore! Wielką zaletą GoogleAds są różne modele rozliczeń, np. taki, że za reklamę płacisz tylko wtedy, kiedy odbiorca kliknie w link.

Social media – buduj zaufanie i docieraj do nowych osób

Profil w mediach społecznościowych to obowiązkowa pozycja Twojego marketingu internetowego. Pacjenci szukają opinii, rekomendacji i konkretnych usług na Facebooku oraz Instagramie! Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie prowadzić profesjonalnych profili społecznościowych, powierz to zadanie specjaliście. To, jak prezentujesz się w kanałach społecznościowych ma znaczący wpływ na wyniki pozostałych działań on-line!

Nie warto zaniedbywać i lekceważyć tego aspektu marketingowego! Jakość i regularność to klucz do sukcesu. Treści to jedno, ogromnie ważnym aspektem Twoich działań w social mediach są opinie i rekomendacje. Social media to miejsce dzielenia się opiniami i wystawiania ocen, które pomogą innym zdecydować, czy warto skorzystać z danych usług w tym określonym miejscu, czy lepiej nie. O dobre opinie dbasz przede wszystkim jakością swoich usług i kulturą osób, które zatrudniasz, ale w Internecie liczy się również odpowiadanie na zapytania, komentarze, negatywne opinie, dostępność, kontakt, czas reakcji, nie bez znaczenia jest styl i język jakim odpowiadasz na negatywne komentarze – takie zdarzają się w każdej branży. Od tego, jak na nie reagujesz zależy Twój wizerunek w mediach społecznościowych! I nie martw się – takie opinie to bezcenne źródło informacji co możesz poprawić w dążeniu do jeszcze wyższej jakości!

Najtańszy i najskuteczniejszy sposób na reklamę Twojej kliniki

Reklama na Facebooku pozwala precyzyjnie określać cele, grupy osób, do których będzie docierała oraz zarządzać budżetem, który chcesz przeznaczyć na działania reklamowe. Dzięki temu będziesz miał kontrolę nad tym, ile i na co wydasz. Mało tego, po zakończonej kampanii reklamowej będziesz mógł przeanalizować jej wyniki, porównać z innymi i zdecydować, jakie działania reklamowe są w przypadku Twojej działalności najskuteczniejsze. Brzmi dobrze? Jest tylko jedno, ale – to wymaga wiedzy, umiejętności i regularności, tylko wtedy Twoje działania będą naprawdę skuteczne.

3 najlepsze formaty dla Twojej branży

“Zadzwoń teraz” i “Jak dojechać”

Facebook ma specjalny format reklamy, która sprawi, że odbiorcy wyświetli się przycisk “Zadzwoń teraz”, po którego kliknięciu jego telefon automatycznie wybierze numer Twojego gabinetu! Pamiętaj tylko, żeby ustawić w opcjach wyświetlania, żeby ta reklama pojawiała się tylko na telefonach 🙂 Czy da się to wykorzystać na potrzeby komputerów? Da się, wystarczy, że w reklamie ustawisz przekierowanie do messengera. W tym przypadku po kliknięciu przycisku reklama nie będzie łączyła z Twoim gabinetem, ale wyświetli konwersację w messengerze. Nie zapomnij ustawić tam zachęcających do skorzystania z Twojej oferty pytań lub sugestii.

Może Ci się przydać również druga praktyczna opcja: “Jak dojechać”. Po kliknięciu w przycisk tego formatu reklamy na urządzeniu pojawi się mapka ze wskazówkami dojazdu do Twojej lokalizacji. Świetny sposób, żeby łatwo przekierować odbiorców reklamy prosto do Twojego gabinetu!

Reklama na rezerwację wizyty/usługi

Reklama, do której dodawany jest przycisk “zarezerwuj” może kierować na Twoją stronę www albo do platformy, z której można umówić Twoje usługi on-line. To coś dla tych, którzy podejmują szybkie decyzje. Reklamom pokazujesz sposób na rozwiązanie czyjegoś problemu, a odbiorca zachęcony tym, co uzyska, od razu rezerwuje wizytę u Ciebie lub Twoich specjalistów.

Reklama na polubienia

Jeśli dopiero zaczynasz albo chcesz zdobyć nowe polubienia Twojego fanpage’a, to format dla Ciebie! Ta reklama wygląda niemal jak zwykły post (co niewątpliwie działa na korzyść jej skuteczności). Różni się od niego jedyni przyciskiem “Polub stronę”, który zachęca odbiorcę do konkretnego działania (nie musi przechodzić na Twój fanpage, żeby zacząć go lubić), a Tobie pozwala w prosty sposób pozyskać nowych lubiących.

Facebook odrzuca Twoje reklamy? Wiem dlaczego!

Reklama branży medycznej dodatkowo obwarowana jest ograniczeniami prawnymi. Zanim zaczniesz reklamować się na Facebooku, musisz pamiętać o kilku kwestiach. Facebook ma swój regulamin, który w najlepszym przypadku może odrzucić Twoją reklamę, w najgorszym zablokować twoje konto reklamowe. Co zrobić, żeby tak nie było? Spokojnie, musisz tylko przestrzegać kilku prostych zasad:

  1. Nie powinieneś wskazywać bezpośrednio na problem, wadę, ułomność, chorobę odbiorcy reklamy. Możesz je opisywać, ale w tym opisie nie może być mowy o nikim konkretnym.
  2. Nie publikuj grafik/zdjęć, które pokazują efekt PRZED/PO. Facebook ich nie lubi! Efekty swojej pracy w ten sposób możesz pokazać np. na swojej stronie internetowej, na którą odeśle reklama.

3. Nie pokazuj zbliżeń na konkretne części ciała, daruj sobie podtekst erotyczny. Jedno i drugie Facebook wyłapie i zatrzyma emisję treści.

4. Nie rób błędów, zadbaj o czytelny i przejrzysty tekst bez udziwnień. Reklama musi być czytelna, dodatkowe znaki, niepotrzebne wielkie litery i inne tego typu zabiegi nie są mile widziane w reklamach. Zadbaj też o odpowiednią ilość tekstu na grafikach – nie może go być zbyt wiele bo Facebook obetnie zasięgi Twojej reklamy.

5. Facebook bierze pod uwagę także treści zamieszczone na stronie www, do której odsyłasz reklamą. Zadbaj także o jakość, odpowiednie treści i wygląd strony docelowej, do której przechodzi odbiorca reklamy.

Wspólnie zastanowimy się, co mogę dla Ciebie zrobić, żeby Twoje reklamy na Facebooku pozyskały Ci wielu nowych, lojalnych klientów. Przeprowadziłem dziesiątki skutecznych kampanii markom, które dopiero startują i takim z ugruntowaną pozycją na rynku. Pozwól, że pobijemy moje rekordy skuteczności razem!

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: