fbpx

Jak reklamować się do bogatych użytkowników Facebook’a

Jak reklamować się do bogatych:
Facebook Ads

Jeśli jesteś przedsiębiorcą dobrze wiesz, że bogaty i rozsądny klient to skarb. Skąd to wiem? Bo w 99% rozmów pytając o grupę docelową, każda ale to każda firma odpowiada:

“ Wie Pan my jesteśmy premium i takich klientów chcemy. Najlepiej na już, na teraz.”

Chociaż doskonale rozumiem dlaczego jest to celem każdej firmy, szkoda, że wiele firm nie rozumie, że jeśli chcemy mieć klienta premium to:

  • strona www powinna dokładnie prezentować dobrze rozumianą ekskluzywność i rozwiązania
  • budżet reklamowy nie może wynosić mniej niż 1000 zł
  • czas kampanii średnio wyniesie 2-6 miesięcy

Jest jeszcze wiele innych ważnych informacji jednak jeśli już tu jesteś i jakaś firma podpowie Ci, którąś z tych informacji- zaakceptuj ją. Mają na względzie cały projekt i Twoje dobro.

W marketingu nauczyłem się wiele ale jest jedno powiedzenie, które doskonale to oddaje ”chytry dwa razy traci”. 

Skoro znamy już podstawy powodzenia kampanii kierowanej do grupy zamożnych osób, przejdźmy do konkretów!

Sprawdzone sposoby targetowania

  1. Lokalizacja

Lokalizację możesz wykorzystać w tym przypadku na dwa sposoby. Pierwszym jest określenie średnicy jednego kilometra wokół danego miejsca. Świetnie sprawdza się to przy kierowaniu reklamy na bogatszą dzielnicę np. domków jednorodzinnych.

Funkcję tą możesz również wykorzystać reklamując się np. na evencie branżowym w danym dniu czy zaatakować lokalizację korporacji gdzie uważasz, że znajdują się Twoi potencjalni klienci.

Drugą opcją jest wybranie tylko miast powyżej 100 tysięcy mieszkańców. Sposób określenia lokalizacji będzie zależny od produktu bądź usługi, którą oferujesz oraz możliwego zasięgu sprzedaży.

2. Osoby często podróżujące za granicę

Z tej grupy osób głównie chcemy wyłapać ludzi zasiadających na wyższych stanowiskach zawodowych, które z przyczyn służbowych zmuszone są do odbywania częstych podróży.

Oczywiście drugim targetem będą osoby, które najzwyczajniej na to stać i podróżują dość często. Tutaj jednak patrząc na obecne koszta wycieczek, wstrzymałbym się z hurraoptymizmem.

3. Stanowiska zawodowe

Kolejną fajną opcja targetowania jest wybór po stanowisku czy nazwie zawodu. Ogólnie wiadomo, że grupa lekarzy, prawników czy przedsiębiorców będzie bardziej zamożna niż grupa zawodowa nauczycieli. Patrzymy na to rzecz jasna czysto statystycznie.

4. Zainteresowania bogatych

Myślę, że dobrze wiesz, że na partyjkę w golfa czy tenisa względem panującej mody wybierają się grupy bardziej zamożnych osób. Tak samo jak częściej bywają w salonach porsche czy zainteresowane są wynajmem jachtu na wakacje.

No dobrze może trochę “odpłynąłem” 🙂 z przykładami, ale to prawda. Tutaj też jest szansa pokazać się tym zamożnym klientom.

Pamiętaj tylko, że zainteresowania względem Facebooka są zmienne tak samo nie zawsze skuteczne. Chcę Ci przekazać, że w grupie osób zainteresowanych porsche będzie również masa ludzi, których po prostu na to nie stać ale reagują na przekazy danej marki w sieci. Dlatego ważny jest dobór haseł, słów czy propozycji, które podsunie nam menedżer reklam.

5. Użytkownicy drogich urządzeń elektronicznych

Dodaję ten punkt jako przestrogę. Nie lubię tej opcji targetowania. Głównie dlatego, że w obecnej modzie na system IOS czy MacOs większość osób z tej grupy będzie nietrafionym pomysłem.

Nie mniej jednak pamiętaj, że możesz wybrać kilka opcji targetowania i np. zawęzić grupę odbiorców do tej też informacji.

Wskazówki

Jeśli nie możesz zebrać z danej grupy odpowiedniej ilości osób, połącz kilka powyższych sposobów. Minimalna grupa docelowa, która ma sens to kilka tysięcy osób.

Grupy te szybko się wyczerpują więc pamiętaj o zmianie przekazów bądź uruchomieniu kampanii okresowo z harmonogramem.

4A07A22A-1A3B-4C59-BD80-AD42A48A0F0B

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: