Z tego artykułu dowiesz się, jakie...
Czytaj Dalej
Jak działa reklama na Facebook’u?
- Mariusz Habrzyk
- 15 Marca 2021
Kiedy decyzja już zapadła..
Kiedy już porozmawiałeś z nami czy inną firmą i podjąłeś decyzje o zainwestowaniu w kampanię reklamową Facebook Ads, chcesz zrozumieć co będzie się dalej działo. Jest to całkiem naturalne. Dzięki temu wpisowi zrozumiesz za co płacisz oraz dlaczego warto zlecić to komuś kto zna się na tej profesji.
Początek kampanii to wybór: celu reklamowego. Tutaj zaczynają się pierwsze problemu u nie doświadczonych marketerów. Wybór celu reklamowego zależny jest od takich czynników jak:
- branży którą chcemy reklamować;
- sposobu w jaki chcemy to zrobić;
- dostępnych zewnętrznych źródeł lądowania klienta( np. strona www);
- budżetu reklamowego;
- doświadczenia specjalisty, który dobierze cel reklamowy do celu wyznaczonego przez klienta.

Jak widzisz dostępnych jest 11 celów reklamowych. Co więcej każdy z nich jest skuteczny na swój sposób. Dalsze etapy kampanii są zależne od wybranego celu i pewne funkcje będą bądź nie będą dostępne.
W rozbudowanych kampaniach korzystamy z kilku, dla przykładu:
- cel zasięg, doskonale się sprawdza aby poinformować okolicę o nowym miejscu na mapie gastronomii miejskiej;
- cel ruch, pozwoli dzięki odpowiedniemu przekazowi skierować ludzi na stronę www gdzie będą mogli np. zarezerwować stolik;
- cel aktywność, dzięki temu wyborowi możemy zyskać nową grupę odbiorców, potocznie zwanymi “fanami” Fanpage’a na Facebook’u.
- Ważne: Żeby kampania była skuteczna, warto przed wdrożeniem kampanii zainstalować piksel facebooka. Jest to kod śledzenia dzięki, któremu nasza kampania będzie tańsza i bardziej skuteczna.
Kto jest moim klientem?
W dalszym etapie kampanii Facebook każe wybrać nam budżet oraz pozwoli zdecydować kto ma być naszym odbiorcą. Tutaj zaczyna się czerwony szlak dla zawodowców.
W tym panelu podejmiesz decyzję, kto, gdzie oraz jak zobaczy Twoją reklamę.

Zapewne słyszałeś, że przed każdą dobrą kampanią reklamową musisz określić swoją “personę”. To nic innego jak profil idealnego klienta dla Twojej firmy. Między innymi musisz wiedzieć: co lubi robić, gdzie spędza swój czas wolny, ile ma lat, czy jest w związku, gdzie mieszka.
Dla przykładu, jeśli chcesz zareklamować usługę budowania domów to:
- klient ma średnio 30-50 lat;
- może spędzać czas w marketach budowlanych;
- znacznie częściej jest w związku.
Pierwsze wrażenie oraz zagajka
Jak i w życiu tak i w reklamie. Chcesz aby Cię zapamiętano? Mówiono o Tobie? Zrób dobre pierwsze wrażenie!
Im lepiej dostosujesz nagłówek reklamy, jej opis oraz grafikę masz większe szanse na zatrzymanie uwagi Twojego potencjalnego klienta.
Panel wygląda następująco:

Jak widzisz, dobór grafiki oraz napisu na niej nie może być dziełem przypadku.
Miejsce w którym wyląduje Twój klient, zależne jest od wybrania umiejscowienia reklamy.
Podsumowanie
Jak widzisz wdrożenie kampanii reklamowej to proces składający się na wiele decyzji. Od określenia idealnego profilu klienta do wdrożenia grafiki, tekstów.
Średnio proces ten przy rozbudowanej kampanii reklamowej to niejednokrotnie ~30h pracy roboczej.
- Ważne: Pamiętaj, że oprócz wdrażania pomysłów jest jeszcze kontakt z klientem oraz nadzór kampanii i optymalizacje.


powiązane wpisy:
Jak dobrze reklamować biuro rachunkowe w Internecie?
Dlaczego w ogóle powinieneś rozważać promowanie...
Czytaj DalejJak skutecznie reklamować warsztat samochodowy on-line
Pewnie zastanawiasz się po co w...
Czytaj Dalej