fbpx

Jak dobrze reklamować biuro rachunkowe w Internecie?

Dlaczego w ogóle powinieneś rozważać promowanie swoich usług on-line? Odpowiedź jest prosta – bo tu są Twoi klienci! Firmy, które dopiero szukają biura rachunkowego albo takie, które są nie do końca zadowolone z tego, z którym już współpracują czy takie, które nie wiedzą, że za tyle, ile wydają na obsługę, mogą dostać inną jakość. Ty musisz tylko do nich dotrzeć. Jak to zrobić – dowiesz się z tego artykułu.

Wyróżnij się albo zgiń – o budowaniu rozpoznawalności

Według statystyk w Polsce zarejestrowanych jest 2 mln 500 tys. firm. Co miesiąc powstaje prawie 25 nowych! Zgodnie z polskim prawem każda z nich musi prowadzić księgowość. Część robi to we własnym zakresie lub zatrudnia księgową, ale większość (ponad 60%) decyduje się na współpracę z biurami rachunkowymi. Żeby jednak nie było tak kolorowo – musisz powalczyć o ich zainteresowanie i pokazać się im lepiej niż Twoja konkurencja. A ta również jest ogromna! W  Polsce działalność prowadzi ponad 40 tys. biur rachunkowych! Teraz już wiesz, dlaczego wyróżnienie się na ich tle to Twoje być albo nie być? Ok, ale jak to zrobić? 

5 narzędzi, które pozwolą zbudować świadomość marki

  1. Wygląd ma znaczenie – zadbaj o stronę wizualną marki.

Po co? Obecność w Internecie to za mało, szczególnie kiedy masz tak dużą konkurencję. Estetyczne logo, przyjemna dla oka strona www, grafiki w social mediach spójne z kolorami Twojej marki to elementy, które pozwolą Ci się wyróżnić na tle tych konkurentów, którzy nie przywiązują do strony wizualnej zbyt dużej wagi.

  1. Social media – siła relacji i rekomendacji

Regularne, aktywne działania w social mediach sprawią, że Twoja marka zacznie być rozpoznawalna. Pamiętaj tylko o kilku ważnych kwestiach: przemyśl, jakich treści chcą widzieć Twoi odbiorcy i dawaj im je regularnie. Bądź aktywny na kontach innych osób z branży, szczególnie na tych dużych i popularnych, najlepiej sprawdzą się trafione komentarze zawsze na temat! Nie bój się prosić swoich klientów o opinie i wykorzystaj ich potencjał, np. poprzez udostępnianie ich w postach czy reklamach na Facebooku.

  1. Blog – jak może pomóc?

Zastanów się, jakie są potrzeby Twojego klienta i podziel się z nim swoją wiedzą np. w formie krótkich artykułów na blogu podpiętym do Twojej strony www. Pokażesz w ten sposób, że masz wiedzę, zbudujesz pozycję eksperta, sprawisz, że odwiedzający Twoją stronę www będą chcieli na nią wracać i zdobędziesz adresy e-mailowe swoich potencjalnych klientów. Jak? Wystarczy, że stworzysz na stronie formularz do subskrybowania Twojego bloga. Odwiedzający zostawią Ci na stronie adres e-mail, a w zamian będą otrzymywać powiadomienia o nowych treściach na blogu. 

  1. Treści – tu liczy się jakość

Nie pozwalaj sobie na bylejakość, zadbaj o to, żeby Twoje teksty były jak najwyższej jakości, to one i ta jakość mogą stać się Twoim znakiem rozpoznawczym. Jeśli nie lubisz i nie masz czasu pisać, zleć to copywriterowi, a jeśli piszesz sam skorzystaj z przydatnych narzędzi, które pozwolą Ci to robić poprawnie. Ortograf.pl sprawdzi Twoje teksty, synonimy.pl znajdzie synonimy, kiedy brakuje Ci już słów, a Jasnopis sprawdzi, czy na pewno napisałeś tekst możliwie prosto – wskaże zbyt długie i skomplikowane zdania.

  1. Reklama – wyższy poziom świadomości

Wszystko, co zbudowałeś w ramach 4 powyższych punktów możesz dodatkowo uwypuklić i uczynić jeszcze skuteczniejszym dzięki reklamie. Do wyboru masz reklamę tradycyjną i Internetową. Przewaga tej drugiej nad pierwszą jest ogromna! Reklamując się on-line możesz wskazać konkretne cele, platformy reklamowe i lokalizacje. Ponadto doskonale wiesz za co płacisz i sam możesz zdecydować, ile chcesz zapłacić! Ale to nadal nie wszystko! Reklama internetowa może trafiać dokładnie do tych, do których powinna, co oznacza, że nie strzelasz w ciemno, a każda wydana na nią złotówka opłaci Ci się!

Strona www – Twoje podstawowe narzędzie promocji

To jedno z podstawowych narzędzi marketingu internetowego. Dzięki stronie internetowej zaznaczasz swoją obecność, dajesz się znaleźć potencjalnym klientom przez Google, możesz kreować swój wizerunek eksperta/profesjonalisty i postarać się wyróżnić na tle konkurencji. Co więcej? W jednym miejscu podajesz wszystkie ważne z perspektywy Twojego klienta informacje, zdobywasz zaufanie, prezentujesz pełną ofertę, ceny i zakres swoich usług i otwierasz sobie inne możliwości skutecznych działań reklamowych. Sporo prawda? To wszystko dzięki stronie www! Jeśli chcesz pozyskiwać nowych klientów, musisz mieć nowoczesną, funkcjonalną i dobrze wyglądającą stronę www. Tylko w ten sposób dajesz się znaleźć coraz liczniejszej grupie osób, która szuka biura rachunkowego przez Internet i zanim wybierze, komu powierzy księgowość swojej firmy, sprawdzi stronę www w Google. Dlatego to tak ważne, żebyś już na tym etapie wypadł profesjonalnie i wzbudził zaufanie!

Wartościowe treści, czyli jakie?

Wiesz już, że potrzebujesz wartościowych treści. Na stronie www, na blogu i w mediach społecznościowych. Są równie istotne dla samych odbiorców jak i dla przeglądarki, która analizując Twoje treści wypozycjonuje Twoją stronę www lepiej lub gorzej w zależności od ilości  i jakości tekstów. A jak określić co powinno się znaleźć na Twojej stronie www, blogu czy Facebooku? 

  1. Poznaj swoją grupę docelową – jeśli będziesz wiedział do kogo mówisz, będziesz też mógł określić o czym ta grupa osób będzie chciała czytać, jakich informacji potrzebuje.
  2. Poznaj jej potrzeby – pomyśl o tym, z jakimi trudnościami/wyzwaniami/problemami boryka się Twoja grupa i postaraj się swoimi treściami na nie odpowiadać.
  3. Pokazuj korzyści – kiedy już określisz problemy i wyzwania, pora pokazać jak możesz pomóc się z nimi zmierzyć, mów jasno w czym możesz pomóc i co dzięki temu zmieni się w życiu i firmie odbiorcy.
  1. Bądź konkretny i merytoryczny – nie lej wody, mów na temat, oczywiście możesz też publikować luźniejsze posty, ale one również powinny być „o czymś”.
  1. Daj się poznać – jeśli chcesz wzbudzić zaufanie, mów o tym, kim jesteś i jak pracujesz, dziel się swoją codziennością związaną z pracą, napisz coś o sobie na www i umieść tam swoje zdjęcie.
  2. Pisz na tyle prosto na ile się da – im bardziej skomplikowany temat, który poruszasz, tym prościej powinieneś o nim pisać, nie komplikuj treści dodatkowo specjalistycznym słownictwem jeśli nie jest to konieczne.
  3. Planuj swoje treści – żeby mieć kontrolę nad tym, co chcesz przekazać na blogu czy w social mediach, planuj swoje treści z wyprzedzeniem. Nie tylko pozwoli Ci to świadomie zarządzać treściami, ale również oszczędzi Twój czas. Dobrym sposobem jest poświęcenie np. jednego dnia w tygodniu lub miesiącu na planowanie treści i grafik.

Generowanie leadów – po co i jak to robić?

Co to takiego to generowanie leadów? To nic innego jak zbieranie kontaktów (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) do potencjalnych klientów Twojego biura rachunkowego. Jak to wygląda w praktyce? Najpierw musisz zainteresować, później sprawić, żeby odbiorca wszedł na Twoją stronę internetową i zostawił na niej swoje dane kontaktowe np. poprzez wypełnienie formularza kontaktowego lub formularza zapisu na newsletter albo formularza, który sprawi, że dostanie darmowego e-booka z poradami dot. księgowości.

Jak widzisz możliwości jest całkiem sporo. Tylko jak to zrobić? Skierować go na www np. z social mediów (do wyboru masz działania organiczne lub reklamy) albo z przeglądarki internetowej Google (tutaj również możesz działać organicznie i pozycjonować swoją stronę na różne sposoby i zainwestować w reklamę w przeglądarce – Google Ads).

A co sprawi, że ostatecznie zostawi Ci swoje dane kontaktowe? Wygląd Twojej strony www, Twoja oferta, treści, które znajdują się w Twoich social mediach i na Twojej stronie. Dlaczego zbieranie leadów jest tak ważne? Bo każdy lead to Twój potencjalny klient, o którym wiesz na pewno, że jest zainteresowany Twoją ofertą, mając do niego kontakt możesz go ostatecznie przekonać o tym, że wybór Twoich usług to najlepszy dla niego wybór!

Zbieraj leady szybko i skutecznie na Facebooku

Technicznie pozyskanie leada to cała procedura, przez którą musi przejść nasz potencjalny Klient. Wypełnienie formularza, zostawienie zgód, przeniesienie w inne miejsce i wreszcie potwierdzenie zgody z poziomu skrzynki mailowej. Sporo tego prawda? A im więcej czynności, tym mniejsza szansa, że odbiorca wykona je wszystkie i doprowadzi swoje działania do końca. Dla Ciebie to po prostu mniejsza szansa na pozyskanie leada.

Facebook ma na to sposób! Lead Ads umożliwia stworzenie kampanii reklamowej, której celem jest pozyskanie leadów w niezwykle prosty i szybki dla odbiorcy reklamy (i skuteczny dla Ciebie!) sposób. Dane mogą zostać odczytane bezpośrednio z konta na Facebooku, skraca się więc czas, który wypełniając formularz poza Fb trzeba by przeznaczyć na wpisanie czy sprawdzenie poprawności danych.

Maleje także ryzyko błędu, a tylko poprawne dane dają Ci szansę na kontakt i skuteczną sprzedaż swoich usług. Formularz do zbierania danych nie wychodzi poza Facebooka, nie kieruje na zewnątrz, co budzi większe zaufanie odbiorcy i działa zachęcająco. To wszystko sprawia, że dzięki Lead Ads na Facebooku możesz pozyskać skutecznie o wiele więcej ledów w krótszym czasie i zdecydowanie taniej niż metodami tradycyjnymi. 

Facebook Ads dla Twojego biura rachunkowego

Ogromną zaletą Facebooka w porównaniu do innych sposobów reklamowania jest skierowanie reklamy precyzyjnie do określonej grupy odbiorców. Jak skutecznie wykorzystać targetowanie na Facebooku? Poniżej kilka przykładów, które pozwolą Ci nie tylko skierować reklamę do Twojej grupy odbiorców, ale również zainteresować tych, którzy zupełnie nie znają Twojej marki, a są zainteresowani Twoimi usługami i ofertą:

Piksel Facebooka podpięty do Twojej strony www umożliwia wytypowanie osób, które odwiedziły Twoją stronę we wskazanym przez Ciebie okresie. Reklamą skierowaną do osób, które były nas tronie w ciągu ostatnich 180 dni możesz przypomnieć o swoich usługach i ofercie. Reklamą do tych, którzy byli na stronie niedawno – do 30 dni możesz skierować bardziej perswazyjny komunikat, który przekona ich ostatecznie do skorzystania z Twojej oferty.

To jeszcze nie koniec możliwości, które daje Facebook. Swoje reklamy możesz też skierować do osób “podobnych do”. Podczas targetowania szczególnie warto wziąć pod uwagę:

W ten sposób bez kosztownych badań marketingowych i analiz w łatwy sposób poszerzasz grono odbiorców, którzy w najgorszym przypadku zostaną Twoimi fanami na Facebooku a w najlepszym Twoimi nowymi klientami. Szanse na to, że osoby podobne do tych, którzy są już Twoimi Klientami i korzystają z Twoich usług także będą nimi zainteresowane i zostaną Twoimi nowymi klientami są ogromne!

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Przemyślana, dopasowana do Twoich potrzeb reklama na Facebooku pomoże Ci osiągnąć bardzo dobre wyniki. W zależności od branży zwroty z inwestycji mogą sięgać od 100% do nawet 10x większych kwot zwrotów. A od czego zależy, ile wydasz na reklamę swojego warsztatu i ile to kosztuje? Na to, ile zapłacisz za reklamę na Facebooku wpływ mają:

  1. Cel kampanii – jeśli naszym celem jest ruch i wejścia na stronę www zapłacimy inną stawkę niż np. za cel wysłanie wiadomości.
  2. Miejsca, w którym będzie się wyświetlała Twoja reklama – niektóre są droższe, inne tańsze ze względu na to jak użytkownicy korzystają z Facebooka, gdzie zerkają najczęściej.
  3. Tego, do czego ma prowadzić reklama – inny będzie koszt reklamy, która prowadzi na Twój fanpage, a inny kiedy reklama skieruje odbiorcę na Twoją stronę www.

4. Wielkość grupy docelowej – im większa, tym drożej, dlatego nie ma co przesadzać i warto znaleźć jakiś złoty środek w określaniu wielkości grupy docelowej. Tutaj uwaga – zbyt mała grupa docelowa również nie jest dobrym wyborem!

  1. Konkurencyjność w Twojej branży – im większa, tym droższe reklamy. Facebook nie może sobie pozwolić na zbyt dużą ilość reklam na tablicach użytkowników, to nadal miejsce służące głównie relacjom i rozrywce, pewne proporcje w działaniach reklamowych muszą więc zostać zachowane.
  2. Okres, w którym będzie wyświetlana reklama – np. okres świąteczny jest bardzo pożądany bo spędzamy wtedy dużo czasu z telefonami więc będzie dużo droższy niż zwykły, nieświąteczny czas emisji Twojej reklamy.

Chcesz omówić ze mną konkrety? Chcesz wiedzieć, jak to może wyglądać w Twoim przypadku, co dokładnie osiągniesz i ile zapłacisz? Zapraszam Cię na darmową konsultację, podczas której to właśnie wspólnie ustalimy sposoby działania konkretnie w Twoim przypadku!

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: