fbpx

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Działania Darmowe

Działania darmowe to chociażby tworzenie wszelkiego rodzaju wydarzeń, dodawanie postów na profil firmowy czy prowadzenie relacji na żywo. Wszystkie te działania są darmowe i niestety z biegiem czasu Facebook drastycznie ucina ich zasięgi.

Dlaczego tak się dzieje? FAKT:

Jak Facebook napędza ta konkurencję? Ucinając zasięgi organiczne. Nie nam oceniać takie działania, możemy się jedynie dostosować.

Płatne Kampanie Reklamowe

Nadal niewiele firm próbuje swoich sił używając Facebook ads do działań reklamowych swoich firm. Z doświadczenia wiemy, że jest to spory błąd.

Dzięki systematycznemu prowadzeniu przemyślanych działań w oparciu o nowoczesne standardy sprzedaży, możemy osiągać bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Trzeba po prostu wiedzieć jak robić to skutecznie.

W zależności od branży zwroty z inwestycji mogą sięgać od 100% do nawet 10x większych kwot.

Co wpływa na cenę prowadzonej kampanii?

  • Cel kampanii oraz umiejscowienie reklam.

Wybierając cel kampanii dla przykładu: ruch i wejścia na witrynę zapłacimy zupełnie inną kwotę aniżeli wybierając cel: wysłanie wiadomości. Ta sama zasada będzie dotyczyła tego czy wyświetlamy się w prawej kolumnie aktualności czy na tablicy głównej aktualności.

Musisz więc wiedzieć, że każda zmienna we wprowadzanej kampanii na poziomie wyboru celu i przekierowania/umiejscowienia reklamy ma bezpośredni wpływ na jej finalny koszt.

  • Wielkość grupy docelowej

Targetowanie reklam, które spędza sen z powiek wielu przedsiębiorców i początkujących marketerów ma również wpływ na koszt prowadzonej kampanii Facebook Ads.

 

 

3EC6805C-A0AD-467B-97B5-EBA139492DC9

Od razu chcemy zaznaczyć, że wybieranie jak najwęższych grup również może spowodować droższe wyświetlanie reklam. Prawda leży pośrodku – daj trochę luzu algorytmom, ale nie za wiele. Wszystko w granicy rozsądku.

 

  • Konkurencja ma znaczenie

 Facebook to mimo wszystko portal do spędzania w nim “wolnego czasu”. Dlatego też algorytmy nie mogą zaśmiecać nas ciągle powiadomieniami o reklamie danego produktu. Zatem im większą mamy konkurencję tym więcej przyjdzie nam zapłacić za czas “audycji” naszej kampanii.

  • Okres świąteczny

Większość cen za kampanię w okresie przed i po świątecznym drastycznie rośnie. Pula reklamodawców zwiększa się i walka o swoje miejsce w życiu klienta po prostu jest droższa, ponieważ licytujemy się z większą ilością graczy. Wydatki w tym okresie mogą wzrosnąć nawet o 40%.

Budżet reklamowy Facebook Ads

Z doświadczenia wiemy, że kliknięcie w reklamę może kosztować od 0,05 zł do nawet 2/3 zł. Mówimy tutaj o kampaniach z celem ruch/kierowanym na stronę www czy wysłanie wiadomości.

W celu kampanii zasięgowej czy na rozpoznawalność w zależności od reklamowanego materiału przyjdzie nam zapłacić od średnio 2-10 zł za 1000 wyświetleń naszej reklamy.

Jeśli zaś przejdziemy na kampanię leadowe z pozyskaniem wysłania formularza, tutaj rozpiętość jest największa: od 5 zł do nawet 200-300 zł za jeden kontakt.

Jak zacząć?

Reasumując ustal budżet na jaki Cię stać. Następnie ustal strategię reklamową względem branży, działań konkurencji oraz możliwości. Zacznij wdrażać pomysły i optymalizuj powstające sekwencje. Obserwuj rynek i staraj się tworzyć coraz to bardziej optymalne kampanie.

Kończąc chcielibyśmy powiedzieć Ci jedną szalenie ważną rzecz: Nie liczy się ile wydajesz na reklamę, ale ile zarabiasz dzięki prowadzonym kampaniom.

Przykładowo: pozyskujesz klientów na udzielenie kredytu hipotecznego i ze średniej sprzedaży jednego produktu finansowego otrzymujesz od 6 do 9 tysięcy prowizji netto. W takim przypadku lead może kosztować Cię i tysiąc złotych.

Dlatego też każda branża i każdy właściciel firmy musi mierzyć siły na zamiary, ustalając miejsce oraz czas prowadzonych kampanii reklamowych.

Wsparcie w sprzedaży

Jeśli chciałbyś abyśmy pomogli Ci zwiększać rentowność dzięki płatnym kampaniom reklamowym Facebook Ads – Skontaktuj się.

Porozmawiajmy i ustalmy wszystkie niezbędne szczegóły.

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: