fbpx

Faza uczenia się - Facebook Ads

Faza uczenia się - Facebook Ads

Faza uczenia się na Facebook’u

Na początek wyjaśnię Ci czym jest faza uczenia się. Algorytmy Facebook’a wykorzystują tzw. uczenie maszynowe. System ten z każdym następnym wyświetleniem reklamy optymalizuje ją aby dawać Tobie jeszcze lepsze wyniki.

Do tejże optymalizacji potrzebuje określonej liczby zdarzeń/działań.

Czyli im częściej reklama jest wyświetlana tym system ma więcej zebranych danych i tym prędzej optymalizuje wyniki kampanii. 

Kiedy występuje Faza uczenia?

Faza uczenia się ma miejsce gdy

  • tworzysz nowa reklamę bądź zestaw reklam;
  • wprowadzasz zmiany w istniejącym materiale reklamowym.

Po jakim czasie wyjdę z fazy uczenia?

Zwykle po osiągnięciu 50 zdarzeń optymalizacyjnych w ciągu 7 dni, opuścisz fazę uczenia się. Zdarzenie optymalizacyjne to takie, które w zależności od celu kampanii mierzy jej efektywność. Dla przykładu mogą to być: wysłanie wiadomości na messenger, przejście na witrynę www, konwersja czy przesłanie formularza błyskawicznego.

Dlaczego warto opuścić fazę uczenia?

Podczas fazy uczenia się wyniki są mniej stabilne. Zwykle koszt za kliknięcie reklamy(czyli średnie CPC) będzie po prostu wyższy. Dla przykładu w kampaniach leadowych zbieranie zgłoszeń może być chaotyczne.

Istnieje też rekomendacja Facebook’a aby nie przekraczać w fazie uczenia się 20% wydatków na daną kampanię dzięki czemu po opuszczeniu tej fazy i zwiększeniu budżetu wyniki będą bardziej zadowalające. 

Zobacz pełną rekomendację Facebooka:

Mniej wydanego budżetu w fazie uczenia się zazwyczaj skutkuje większymi wydatkami z budżetu na stabilne wyniki i niższy wskaźnik CPA. Reklamodawcy z poziomem wydatków ok. 20% w fazie uczenia się (2. decyl) odnotowują o 17% więcej konwersji i o 15% niższy koszt CPA niż reklamodawcy z poziomem wydatków ok. 80% w fazie uczenia się (6. decyl)*.”

Czego nie robić aby uniknąć przedłużania fazy uczenia się?

Jeśli ręcznie optymalizujesz kampanie to możesz przyczyniać się do resetowania ustawień kampanii i tym samym do powrotu do fazy uczenia się bądź jej wydłużania.

Tych zmian unikaj aby nie popełniać tego błędu:

  1. Na poziomie Kampanii
  • zmiana budżetu( w zależności od skali zmiany);
  • kwota oferty;
  • zmiana strategii składania ofert;

2. Na poziomie reklam

  • każda zmiana jest zła;

3. Na poziomie zestawu reklam

  • targetowanie;
  • umiejscowienie;
  • optymalizacje;
  • dodanie materiału reklamowego;
  • zmiana budżetu( w zależności od skali zmiany);
  • wstrzymanie na ponad 7 dni.

Unikaj wielu zestawów reklam!

Bardzo istotnym czynnikiem jest również unikanie dodawania nadmiernej ilości zestawów reklam. Im większa będzie ilość zestawów tym rzadziej każdy z nich będzie wyświetlany. Mało tego, zapłacisz więcej za naukę systemu na tym etapie.

Czy mogę nie wyjść z “fazy uczenia się’?

Oto kilka przykładów przez, które możesz nie opuścić fazy uczenia się:

  1. Budżet- ustalając go musisz być bardzo czujny. Zbyt duży bądź zbyt mały może ograniczać efektywność kampanii i opuszczenie fazy uczenia może nigdy nie nadejść.
  2. Zbyt mała grupa odbiorców względem celu reklamowego. Zdecydowanie większe szanse powodzenia ma duża grupa odbiorców ponieważ algorytmy mogą wykazać się większą pracą w poszukiwaniu właściwych odbiorców.
  3. Jeśli używasz zdarzenia konwersji, które nie osiąga wyniku 50 zdarzeń w ciągu 7 dni, spróbuj zmienić zdarzenie na takie, które powyższy wynik osiągnie.
  4. Jeśli limit oferty bądź koszt docelowy są zbyt niskie, nie wyjdziesz nigdy z fazy uczenia się.

Co jeśli nie wyjdę z fazy uczenia się?

Zdarza się tak, że pomimo najszczerszych chęci nie uda Ci się wyjść z fazy uczenia się. Nie załamuj się!

Pamiętaj, że zawsze najważniejsza jest skuteczność kampanii. Nie raz i nie dwa widziałem zestawy reklam, które nie opuszczały fazy uczenia się a działały bardzo dobrze.

Obserwuj, wyciągaj wnioski i kombinuj według powyższych wytycznych:)

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: