fbpx

Dlaczego Twoja strona www nie sprzedaje?

Dlaczego Twoja strona www nie sprzedaje?

Dlaczego strona jest tak ważna?

Twoja strona www spełnia kilka funkcji. Oto te najważniejsze:

  • jest jedynym w pełni Twoim źródłem pozyskiwania klienta (reklamy w google, na facebook’u czy instagramie mogą zostać zablokowane w każdej chwili przez właściciela portalu);
  • posiadając swoją stronę wzbudzasz zaufanie wśród klientów oraz dajesz im szansę na poznanie Twojej firmy w taki sposób w jaki ją przedstawisz;
  •  odpowiednio zaprojektowana witryna zwiększa sprzedaż. Nie tylko wygląd strony ma znaczenie ale chociażby: kolorystyka, przyciski wzywające do akcji,ułożenie zakładek, spójny tekst napisany przez copywritera i wiele innych aspektów.

Sprawdź czy też tak zrobiłeś bądź zamierzasz:

Do tej pory wiele firm reklamowało się w następujący sposób:

  • reklama w lokalnej gazecie
  • reklama w portalu branżowym
  • reklama przyklejona do słupa czy w windzie bloku gdzie akurat trwa sprzedaż mieszkań
  • prośba o polecenia znajomych
  • jakaś strona www -ale po co ktoś ją zrobił to do dziś nie wie:)

Każdy z powyższych punktów jest przestarzały i daje słabe efekty.  Wyobraź sobie, że strona www to miejsce, które odwiedzają osoby zainteresowane Twoją usługą. Chcą być w kręgu nowych „znajomych”, którzy zostawiają pieniądze w Twojej firmie! Szukają porad, informacji, rzetelności czy chociażby zakresu i lokalizacji wykonywanych usług. Tak, jeśli nie masz jeszcze strony to popełniłeś pierwszy błąd w swoim biznesie. Jeśli ją masz ale wygląda jak ta poniżej, to właściwie funkcjonuje ona tak jakbyś jej nie posiadał:

Tych błędów unikaj!

Wpadłeś na pomysł zaktualizowania, zmiany bądź stworzenia strony www dla swojego biznesu? Pierwsze co robisz to określasz budżet, szukasz wykonawców i planujesz jej wygląd. Pracownik z wielkiej agencji reklamowej akceptuje każdy Twój pomysł i go realizuje? Mijają 2-3 miesiące i projekt jest gotowy. 

Co mogło pójść nie tak?:)

Brzmi to bajecznie ALE skąd wiemy, że ten właśnie pomysł, ta zmiana, układ strony, tekst, zdjęcia, grafiki spowodują zwiększenie sprzedaży naszej usługi bądź produktu? 

Fakt, który znasz:

Witrynę www może już stworzyć praktycznie każdy, jednak witrynę, która jest stworzona niczym maszyna do zarabiania pieniędzy – nieliczni.

Zaczynając określ cel jaki ma spełniać, z jakich narzędzi marketingowych będziesz korzystał w swoim biznesie. Doświadczony web-developer zada Ci kontrolne pytania, jednak po zapoznaniu się z branżą sam nakieruje Cię na wiele rozwiązań. Dlaczego? Dlatego, że sam wykonał już setki takich stron i wie o wiele więcej niż Ci się wydaje.

Dobry wykonawca słucha Twoich uwag, jednak realizuje w zgodzie ze swoim doświadczeniem. W końcu za to płaci się specjaliście!

Jeśli ktoś przytakuje na każdy Twój pomysł wiedz, że jest rzemieślikiem a nie doświadczonym artystą. 

6 ważnych sekretów każdej strony:

  1. Strona musi być responsywna

Responsywność strony internetowej to nic innego jak dostosowanie jej wymiarów dla poszczególnych urządzeń dzięki którym Twój potencjalny klient może zapoznać się z usługą. Na pewno zauważyłeś, że niektóre strony na smartfonie są wręcz tak rozsypane, że nie da się z nich skorzystać. Unikaj tego błędu!

Nawet jeśli masz statystyki, że 30% ludzi wchodzi na Twoją witrynę z desktopów to pamiętaj, że przy złej responsywności strony 70% po prostu ją opuści po kilku sekundach. Czasami przekaz na komputerze i telefonie będzie się nieco różnił. Pamiętaj, że każdy z tych elementów musi być dostosowany do odbiorcy i segmentu rynku.

  1. Strona musi mieć odpowiednią szybkość wczytywania

Szybkość wczytywania zawartości strony jest bardzo ważnym elementem, który trzeba kontrolować. Dlaczego? Ponieważ zbyt wolne pojawienie się treści powoduje zwiększoną liczbę odrzuceń użytkowników.

 Każdy chce zaspokoić swoją potrzebę jak najszybciej więc nic w tym dziwnego. Jeśli korzystasz z płatnych reklam (np. Google Ads) szybkość wczytywania strony może podnieść ocenę jakości strony docelowej. Wskutek tego takie działanie może obniżyć koszt reklamy i zwiększyć częstotliwość wyświetlania ich na górze strony. Innymi słowy szybkość działania strony wpływa pośrednio na ilość konwersji oraz zatrzymania użytkownika w witrynie na dłużej.

3.Widoczny i szybki kontakt z usługodawcą

Istnieje wiele możliwości wejścia w interakcję z potencjalnym klientem. W zależności od segmentu branży oraz ilości zapytań możesz kierować kontakt na:

  • pop-up’y z messengera;
  • wypełnienie formularza;
  • telefon;
  • wizytę w firmie.
  • Odebranie ebooka oraz kontakt przez listę mailingową
  • Odbiór konsultacji/darmowej wyceny

Pamiętaj, że szybkość odpowiedzi ma znaczenie. Klienci nie lubią czekać. Dobrze jest zamieścić informację, że np. w ciągu 30 minut odpowiemy na zapytanie. Dobry marketing to jedno, jednak umiejętność rozmowy i sprzedaży jest kontynuacją pozyskania klienta.

  1. Pokazuj efekty swojej pracy

Oczywisty slogan aczkolwiek nadal rzadko praktykowany. Każdy z nas ma przy sobie narzędzie dzięki któremu jest w stanie zrobić dobrej jakości zdjęcie czy wykonać krótki film. Całość procesu włącznie z dodaniem na stronę www zajmuje zwykle 10 minut. 

“No dobra, ale tak robi każdy!” – myślisz Ty. Twoja konkurencja w tym czasie podpisuje kolejną umowę.

Dlaczego galerie w wielu witrynach nie zwiększają sprzedaży? To proste!

Zdjęcie trzeba umieć wykonać. Nawet jeśli swoim telefonem to jednak trzeba potrafić obsługiwać się podstawowymi funkcjami i grą światła.

  1. Bądź o krok przed konkurencją –Przedstaw swój zespół

To zadanie możesz wykonać na dwa sposoby. Zorganizuj sesję zdjęciową w kolorystyce i tle związanym z branżą bądź stwórz krótki film wideo, który zwykle jest ciekawszą formą dla klienta. Jeśli klient pozna Ciebie bardziej niż konkurencję, to łatwiej będzie mu zaufać przed wykonaniem telefonu bądź zakupem. 

  1. Zainstaluj narzędzia marketingowe i zadbaj o promocję witryny

Marketing to nieodłączny element każdej działalności. Im szybciej to zrozumiesz tym więcej klientów pozyskasz i wyprzedzisz bądź dorównasz konkurencji, która jest już na rynku od kilku ładnych lat.

Nastały czasy kiedy trzeba kupować płatną promocję naszych usług. Jeszcze kilka lat temu zasięgi organiczne, czyli niepłatne, w popularnych social mediach były kilkukrotnie większe! Natomiast płatna reklama w Google Ads obecnie jest dużo droższa niż kiedyś. Dlatego warto wiedzieć jak minimalizować koszta reklamy i jak je optymalizować. Coraz więcej firm robi to za pomocą doświadczonych specjalistów, ponieważ trzeba mieć wiedzę i posługiwać się sprawdzonymi metodami przy konfigurowaniu prowadzonych kampanii.

Jedno musisz wiedzieć, to co sprawdzi się w Warszawie może niekoniecznie sprawdzić się w Gdyni. Każdy rejon reaguje inaczej na ten sam przekaz reklamowy. Dlatego płaci się specjaliście, który sprawdzi, porówna i wybierze najlepszą opcje komunikacji z grupą docelową klientów.

Aktualizuj swoją stronę

Musisz wiedzieć, że treści na stronie powinny ulegać aktualizacjom. Czasami chcemy dodać jakąś zakładkę, zmienić informację o pracowniku, dodać bądź usunąć usługę. Może chciałbyś dodać sklep i udostępnić zakup usługi online? Może chcesz zrobić ekspansję i dodać kilka języków obcych?

Nie popełniaj błędu i nie rób strony przy użyciu gotowych, nie edytowalnych szablonów. Może i będzie to niedroga opcja jednak tylko z pozoru. Z czasem stracisz na tej opcji o wiele więcej. Wiem co piszę, ucz się na błędach ludzi, którzy nie jedną witrynę oddali w ręce klientów.

Skąd wiemy, że nasze porady działają?

Nie musisz nam wierzyć na słowo. Firmy, którym pomagamy osiagają świetne wyniki sprzedażowe jednak często zaczynało się to od utworzenia koncepcji strony www.

Doskonałym przykładem jest www.zmianaplanu.pl. Pani Aleksandra dzięki wdrożeniu zmian na stronę oraz udoskonaleniu dzięki nam działań marketingowych zwiększyła sprzedaż o 300% już w pierwszym miesiącu współpracy.

Jak wspominaliśmy, nie musisz nam wierzyć na słowo, możesz usłyszeć opinię:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Możemy stworzyć spersonalizowany projekt z całym copywritigniem, grafikami i rozlokowaniem każdego elementu dzięki któremu Twoja firma zwiększy sprzedaż oraz co równie ważne zasięgi reklamowe!

Czego jeszcze o nas nie wiesz?

Pracując z nami nie masz nadzoru jednej osoby od tworzenia stron 'www”. Cały zespół stworzy strategię, którą nastepnie wdroży tak aby Twoja strona była inwesatcyją a nie wydanymi „pieniędzmi w błoto”.

Jak możesz z nami zacząć współpracować? Wystarczy na dole strony wypełnić formularz kontaktowy a w 8h otrzymasz wycenę dla swojego projektu!

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: