fbpx

Czy warto promować posty na Facebooku?

Czy warto promować posty na Facebooku?

Zasięgi na Facebooku

Jeśli prowadzisz fanpage widzisz, że z każdym rokiem ilość udostępnień, wyświetleń z ruchu organicznego(darmowego) ciągle spada. Czy jest to celowe działanie Facebook’a? Myślę, że odpowiedź jest bardziej złożona niż tylko kwestia pazerności giganta technologicznego.

Nie mniej jednak faktem jest, że jeśli chcesz zyskać nowe grono odbiorców/fanów na Facebooku, to bez płatnych kampanii reklamowych się nie obejdzie. Owszem zdarzają się firmy, którym udaje się osiągać niesamowite wyniki w ruchu bezpłatnym jednak umówmy się, są to wyjątki.

Co zyskasz promując posty na Facebooku?

Jeśli zdecydujesz się na płatne kampanie reklamowe możesz zyskać bardzo wiele. W zależności od branży w jakiej się poruszasz możesz:

  • zwiększać liczbę fanów marki
  • kierować wartościowy ruch na stronę www
  • generować leady za pomocą formularza błyskawicznego
  • tworzyć reklamy wideo
  • jak i wiele innych ciekawych formatów i celów reklamowych

Tego Unikaj

Wszystko to brzmi bardzo fajnie ale czy jest jakieś ‘ale”? Otóż jest!

Nie klikaj “ promuj post “. Kategorycznie odradzamy używania tego przycisku.

Czasami mamy wrażenie, że Facebook z premedytacją podsuwa pewne rozwiązania użytkownikom którzy nie są świadomi tego, że istnieją lepsze opcje od tych, które widzą na pierwszy rzut oka.

Tak właśnie jest z przyciskiem “promuj post”. Dlaczego? Oto kilka możliwości, które utracisz bazując na tej formie uruchomienia reklamy na Facebooku:

  • nie będziesz mógł skorzystać z opcji optymalizacji;
  • wybrać szczegółowego umiejscowienia  reklamy;
  • opcja harmonogramu reklam nie będzie dostępna;
  • nie będziesz posiadać wglądu w szczegółowe statystyki;
  • ominie Cię zaawansowana analityka(piksel fb, mierzenie konwersji).

Jak zatem reklamować się na Facebooku?

Poprzez menedżera reklam. Wybierz ze strony głównej Facebook’a przycisk po lewej stronie “ Menedżer reklam”

Następnie kliknij “Utwórz reklamę”:

i przejdź to tworzenia swojej pierwszej zaawansowanej kampanii reklamowej. Zacznij od wybrania celu reklamowego:

Czy reklama na Facebooku działa?

Z kilkuletniego doświadczenia powiem Ci, że powyższe pytanie jest źle zadane. Powinno brzmieć: jeśli moja kampania nie działa, to gdzie robię błędy? 

Powodzenie kampanii Facebook Ads zależy od wielu czynników, takich jak:

  • koszt reklamowanej usługi/przedmiotu;
  • czas poświęcony na kampanię reklamową;
  • budżet kampanii;
  • doświadczenie osoby prowadzącej kampanię
  • jakość i trafność strony docelowej(www/fanpage);
  • okresowość branży;
  • konkurencyjność;
  • jak i wiele innych.

Jak widzisz nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Zwykle osoby początkujące skarżą się na brak efektywności kampanii ale najczęściej popełniają kilka podstawowych błędów przez co kampania ma małe szanse na powodzenie.

Chciałbym abyś ustalił swój cel w prowadzonej kampanii i względem niego dobierał grupę odbiorców, umiejscowienie reklamy, budżet i czas jej wyświetlania.

Mam nadzieje, że teraz już wiesz czy Facebook Ads to system reklamowy dla Ciebie i Twojej branży. Trzymam kciuki za powodzenie Twojej kampanii reklamowej.

To jak,
porozmawiamy?:)

powiązane wpisy: